Olen nyt pari kertaa tarkkaillut konettani, kun olen sen sulkenut. Siinä tulee ilmoitus, että [bold]Lopetetaan Ohjelmaa F-Secure Manager[/bold] ja semmoinen palkki, mikä täyttyy. Se ei kyllä ehdi täyttyä ollenkaan vaan sitten ilmoitus häviää, ja kone sammuttaa windowsin normaalisti. Kuitenkin olen tosi paranoidi tämän kanssa, kun noita hälytyksiäkin on F-Secureni huomannut viimme aikoina, että olen jo epäillyt jotain hienovaraista spywarea... Tuota [bold]Lopetetaan Ohjelmaa F-Secure Manager[/bold]-ilmoitusta ei tunnu tulevan joka sammutuksen yhteydessä. Toinen kysymys kuuluu(Tiedän, olen evo tietokoneiden kanssa) että onko minulla F-Securen palomuuri, koska kun F-Securen ikonin avaa alapalkista, niin siinä valikossa lukee että Internet-Suojaus on Korkea ja myös että Palomuuri on Korkea. Hölmöjä kysymyksiä, mutta parempi kysyä kuin katua
Sulla on F-securessa palomuuri. Ja tuskin tuo liittyy spywareen ym., mutta aina voidaan katsoa HjT-loki: Laita HjT-loki, ohjelman saat täältä -> http://koti.mbnet.fi/pattaya1/HijackThis.exe . Tallenna hakemistoon c:\hjt, käynnistä, klikkaa do a system scan and save a logfile ja lähetä loki tänne.
Anteeksi kun sekoan keskusteluun näin ylimääräisenä, kuulosti vaan kovin tutulta - eli itselläkin tulee samanlainen ilmoitus aika usein koneen sammutuksen yhteydessä. Kone on puhdas (käytössä F-Secure, eScan ja Ewido, hjt:kin käynyt täällä kerran tarkistettavana), ja tuleekin mieleen voisiko ko. asia johtua esim. F-Securen päivityksistä? Sehän kuitenkin päivittelee itseään aika taajaa tahtia, ja joskus sulkemisen yhteydessä on tullut myös ilmoitus "menetät kaikki blaablaablaa..." tai miten se litania nyt menikään. Enempi ihmetyttää miksi F-Secure näkyy toisen koneen Käynnistä-palkissa aina, mutta toisen koneen palkissa vain satunnaisesti? Ilmeisesti kuitenkin toimii tästä huolimatta, koskapa vielä ei ole löytynyt pahempia mörköjä.