Lopetetaan Ohjelmaa F-Secure Manager?

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi mawdrgn 16.01.2006.

1. mawdrgn

mawdrgn Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen nyt pari kertaa tarkkaillut konettani, kun olen sen sulkenut. Siinä tulee ilmoitus, että

[bold]Lopetetaan Ohjelmaa F-Secure Manager[/bold]

ja semmoinen palkki, mikä täyttyy. Se ei kyllä ehdi täyttyä ollenkaan vaan sitten ilmoitus häviää, ja kone sammuttaa windowsin normaalisti. Kuitenkin olen tosi paranoidi tämän kanssa, kun noita hälytyksiäkin on F-Secureni huomannut viimme aikoina, että olen jo epäillyt jotain hienovaraista spywarea...

Tuota [bold]Lopetetaan Ohjelmaa F-Secure Manager[/bold]-ilmoitusta ei tunnu tulevan joka sammutuksen yhteydessä.

Toinen kysymys kuuluu(Tiedän, olen evo tietokoneiden kanssa) että onko minulla F-Securen palomuuri, koska kun F-Securen ikonin avaa alapalkista, niin siinä valikossa lukee että Internet-Suojaus on Korkea ja myös että Palomuuri on Korkea.

Hölmöjä kysymyksiä, mutta parempi kysyä kuin katua :)

2.  
  3. -kemisti-

-kemisti- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
    Sulla on F-securessa palomuuri. Ja tuskin tuo liittyy spywareen ym., mutta aina voidaan katsoa HjT-loki:

Laita HjT-loki, ohjelman saat täältä -> http://koti.mbnet.fi/pattaya1/HijackThis.exe . Tallenna hakemistoon c:\hjt, käynnistä, klikkaa do a system scan and save a logfile ja lähetä loki tänne.

4. mihku

mihku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Anteeksi kun sekoan keskusteluun näin ylimääräisenä, kuulosti vaan kovin tutulta - eli itselläkin tulee samanlainen ilmoitus aika usein koneen sammutuksen yhteydessä. Kone on puhdas (käytössä F-Secure, eScan ja Ewido, hjt:kin käynyt täällä kerran tarkistettavana), ja tuleekin mieleen voisiko ko. asia johtua esim. F-Securen päivityksistä? Sehän kuitenkin päivittelee itseään aika taajaa tahtia, ja joskus sulkemisen yhteydessä on tullut myös ilmoitus "menetät kaikki blaablaablaa..." tai miten se litania nyt menikään.

Enempi ihmetyttää miksi F-Secure näkyy toisen koneen Käynnistä-palkissa aina, mutta toisen koneen palkissa vain satunnaisesti? Ilmeisesti kuitenkin toimii tästä huolimatta, koskapa vielä ei ole löytynyt pahempia mörköjä.

Jaa tämä sivu