Lite-On SOHW-1653S

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi rugueux 05.04.2005.

1. rugueux

rugueux Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaipaisin kokemuksia kyseisestä asemasta. Asema on ollut koneessa jo kuukauden, mutta se ei tunnu tekevän kunnon jälkeä millään.

Olen "aina" käyttänyt RITEK G04 DVD-R levyjä, mutta mystisesti asema ei saa niille poltettua laadukasta jälkeä. Onko kenelläkään saman suuntaisia kokemuksia? Kyseiset kiekot ovat aikaisemmin kärynneet useassa eri käyttämässäni asemassa aina ongelmitta. Jokainen käryttämäni RITEK G04 levy heittää read erroria 1,3 - 1,5 GB paikkeilla.

Mitä kiekkoja olette kyseisen aseman kanssa polttaneet, niin että ne kanssa toimivat?

Käytössä viimeisin firmware, SOHW-1653S CS0G

2.  
  3. Ronning

Ronning Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Prodye Black V8 DVD+R - Plasmon1 C01
    Platinum DVD+R 8x - CMC MAG E01

Tuommoiset levyt on palaneet todella hyvin omassa Lite-On:ssa (SOHW-1653S CS02). Firmware en kertaakaan päivittänyt - älä korjaa, jos se ei ole rikki.

Myös Platinumin DVD-R olen poltellut aiemmin, mutta nuo plussat paloivat mielestäni aavistuksen verran paremmin.
    Polttamistani DVD+RW -levyistä ainakin Verbatimit ovat toimineet loistavasti. Muutamat halvemmat levyt ovat palaneet hyvin, mutta välillä pöytäsoittimeni oikutteli niiden kanssa (Silvercrest DVD).

4. iec

iec Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DVD-RW -levyistä Verbatim näyttää toimivan hyvin. Käytössä CS0G firmis. DVD-R -levyistä en ole ehtinyt poltella muita kuin Princo 4X -levyjä ja kaikki on onnistuneet. CS07 -firmiksellä poltetuista Princoista yhdessä leffassa oli hieman pikselimössöä, joten Princo ei varmaankaan ole mitään huippulaatua. Tilauksessa tällä hetkellä Verbatimin 4x DVD-R -levyjä, jotta ei tarvitse vaivata päätä sillä toimiiko levyt vai ei (Ei ole tarvetta ostaa niitä halvimpia levyjä kun en ole levyjen suurkuluttaja). Kaikki polttamani levyt on toimineet hyvin LG 8951-soittimessa lukuunottamatta yhtä Princo-levyä jossa tuli hieman pikselimössöä ja nykimistä levyn loppupuolella.

P.S. Uusin virallinen firmis on tällä hetkellä CS0K. Voisit kokeilla auttaako tuo ongelmaasi. Itse en aio päivittää firmistä vähään aikaan jos vain nuo tilaamani Verbatimit toimivat ongelmitta.
    http://www.liteonit.com/ODD/English/e_downloads/e_firmware_dvd rw.asp

5. rugueux

rugueux Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kokeillut polttaa näitä Ritekin levyjä myös uusimmalla firmwarella (päivitin yöllä), ei muutosta parempaan. Pistin eilen tilaukseen Verbatimin 8X kiekkoja, jos nekään eivät toimi niin vien aseman takaisin kauppaan.

Kiitos viesteistä kaikille vastanneille.

6. jokke78

jokke78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kannattaa päivittää uusin firmware, kirjoituslaatu parenee ja mukaan tulee lisää tuettuja levymerkkejä. Itse käytän CSOK:ta ja levyinä olen nyt viimeaikoina käyttänyt Nierlen Mirror Platinum 4x dvd-r:riä. Polttolaatu mainiota, etenkin kun ottaa huomioon noiden olevan lähes halvimpia levyjä mitä Nierle myy. Käsittääkseni Liteon ja RitekG4 eivät ole kovin hyvä yhdistelmä.

Ja varoituksena, Prodyen Black V4 dvd-r ei sitten toimi tässä asemassa lainkaan :) Ei edes lue toisella asemalla kirjoitettua levyä.

7. turonen

turonen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon hankkimassa ekaa polttavaa dvd-asemaa ja oon harkinnu tätä asemaa: Lite-On SOHW-1653S ja tästä mieluummin uudempaa mallia Lite-On SOHW-1673S (joka käsittääkseni on lähes sama asema, hieman nopeampi). Harkinnassa myös Samsungin (TS-H552) ja LG (GSA-4163B). Mitä asemaa näistä suosittelisitte? Kärjessä tällä hetkellä LiteOn ja seuraavaksi Samsung. Tärkeä ominaisuus mulle on audio-cd luettavuus, jossa LG ei taida olla hyvä.

8. ktorni

ktorni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    LG itseasiassa lukee pahasti naarmuuntuneita audio-levyjä hyvin Exact Audio Copyllä, toisin kuin esim. BenQ. Vioittuneissa kohdissa nopeus on toki jotain 0.1x-luokkaa, mutta lopputulos onkin sitten hyvä. Polttavana asemana LG GSA-4163B on noista ylivoimaisesti paras.

Jaa tämä sivu