Naapurit on niin äänekkäitä että tarvis lisää ääntä videoita katsoessa. Muutta koneesta ei saa enää mitään irti, kaikki volyymi säädöt, windows, media player, codec..., on maksimilla mutta silti kuuluu sekopää naapurien riehuminen videoiden äänen yli. Kuulokkeista on siis kyse, kaikki säädöt maksimilla ja silti liian hiljaisella. Jos kukaan tietää mitään ratkaisua ongelmaan niin kertokaa ihmeessä. Äänen laadulla ei ole hirveästi merkitystä, kuhan ei liikaa häiriöitä tule volyymin noustessa.
Mieleen tulee parikin vaihtoehtoista ratkaisua. Eräs melko toimiva, tiedä sitten, saattaa tosin olla hieman kyseenalainen.. Pukeudut metsuriksi, lainaat joltain hyvänpäivän tutultuta Husqvarnaa, kipaiset naapurin ovelle, plimputat ovikelloa, nykäiset sahan käyntiin.. Hieman jännität tilannetta, ja avot. Sitten pienen mekastuksen jälkeen pyydät naapureita pitämään pienempää metakkaa. Toinen keino, ehkä sopivampi, kenties? Käyt naapurissa (ilman edellistä varustusta) vain pyytämässä hiljaisempaa menoa, rauhallinen pyyntö saattaa tepsiä. Mikäli tunnet kuitenkin ettei rauhaasi arvosteta hevon v*tun vertaa, niin siinä tapauksessa Poliisi varmaan osaa auttaa asiassa. Kun tarpeeksi mekastavat (ellei siis Poliisien eka käyntikään rauhoita tilannetta) niin seuraavan yhteyden oton jälkeen jengi yleensä kärrätään jo maijaan tai vähintään poistetaan asunnosta. Ja mikäli naapurustossa asuu mielestäsi liian sekopäätä porukkaa sinne uskaltautuaksesi, suosittelen soittamaan ne poliisit välittömästi. Koska voit myös toteuttaa tuon nimettömänä, siis nimen joutunet poliiseille kertomaan, mutta heillä on vaitiolovelvollisuus tuollaisissa tilanteissa. P.S Olen tuota ensimmäistä joskus itse kokeillut, ja voin sanoa että jälkeenpäin eivät naapurit uskaltautuneet enään "edes" samaan aikaan hissiin kanssani, pihastakin poistuivat vauhdilla jos satuin samaan aikaan sinne. Outo juttu..
Ensinnäkin, saatanan hullu sekopää apina, toivottavasti päädyt linnaan, toivottavasti en kuule sinusta enää ikinä mitään. Ensimmäinen vaihtoehto kuulostaa hyvältä mutta ei kiinnosta saada sakkoja/mennä linnaan joten se on poissa kysymyksestä. Ensimmäisen vaihtoehdon muunnelma, otan varsijousen kaapista ja käyn ampumassa nuolen oven läpi, on kyllä käynyt mielessä mutta ei kiinnosta saada sakkoja/mennä linnaann. Lähinnä siis oli kysymys siitä että miten saan tietokoneen volyymiä nostettua, ei siitä miten saan peloteltua naapurit olemaan hiljaa. Jos haluan naapureita pelotella olemaan hiljaa niin se kyllä onnistuu mutta niinkuin sanoin niin ei sakot eikä vankeus kiinnosta.
Tietysti yksi huono vaihtoehto on että äänität sitä sun musaa tai ääniä ja teet mp3- filen ja aina muokkaat sitä uudestaan laittaen esim. sony vegasissa äänet täysille, loppuen lopuksi mistään ei saa mitään selvää enään ja äänet rätisee, mutta kovaa tulee.
Luitkohan mun viestin aivan loppuun asti? Se oli pitkälti kieliposkessa kirjoitettu. En kehoita huitomaan moottorisahalla missään. Sekopäähän mä olen, mutta tuo minkä tein, oli sekin huumorilla, tosin sairasta sellaista, sitä sattuu kun ottaa kuukauden viunaa ja kuuntelee naapurin pään aukomista tarpeeksi. Jonka jälkeen kehtasi sammua mun oven eteen jne.. Paljon kaikkea.. Kuten sanoin. Mikäli naapurisi on v.pää, eikä osaa hiljentää toimintaansa (pitää olla hurjaa jos kuulokkeiden läpi kuuluu toisesta asunnosta), niin siihen auttanee kaksi jäljempänä viestiäni kertoma toiminta. Tuo saha homma siis oli aivan über ääripää.