Lisää kovoja..?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi SAInt_OG 04.10.2004.

1. SAInt_OG

SAInt_OG Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tällä hetkellä mulla on koneessa kaksi kovoa

Maxtor 5400rpm 60Gt
    Maxtor 7200rpm 120Gt

Ja nyt ajattelin että mites tuo kolmannen levyn laittaminen?..sata väylään? vai miten se homma toimii ja miten nuo nopeushommat sitten ja vaaatiiko powerin tehoja miten?:)

Emo: Asus k7n8x e-deluxe
    Näytönojain: Club 3d Radeon 9800Pro 128
    Power: Antec 350W Smart power
    Prossu: AMD 2800+ Barton, Zantecin viuhkatuuletin

Kiitos vastauksesta tällaiseen noob kysymykseen etukäteen.

2.  
  3. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Powerin teho kyl riittää.. Sata piuhassa se kovo toimii nopeemmin.
    Ajurit tietysti kannattaa ajaa jos käyttis ei oo jo tunnistanut Sata:a.
    ja jos ei oo tunnistanut katso onko Sata-väylä käytössä biosta.

4. soku

soku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    SATA on pikkasen nopeampi ja SATAssa voi käyttää kahta kovalevyä RAIDissa jolloin se nopeutuu hieman viel mut ei se nopeusero nyt mikään järkyttävä ole. Mut hintaero normi-ATAn sekä SATAn välillä on minimaalinen joten jos kaikki IDEt on käytössä niin kannattaa ostaa sitte SATAt täyteen. :)

Hmm, kovalevymerkkinä en suosittelis Maxtoria. Meinaan vaan et mulla on 2 kertaa hajonnu jostain käsittämättömästä syystä Maxtorin kovalevy.

Itse suosittelisin Seagatea.

5. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Emolevysi tukee SATA:aa, joten siinä ei mitään ongelmaa, SATA -lattaakaapelin tarvitset tietenkin. Itselläni olevat levyt: Maxtor IDE 30GB 7200rpm, Maxtor IDE 120GB 7200rpm, Hitachi SATA 250GB 7200rpm. Maxtorit toiminu erinomaisesti mulla, vaikka ne monilla onkin hajonneet. Parhaat levyt ovat SeaGate ja Samsung kuulemani perusteella, mutta omat levyni ovat toimineen moitteetta. Tuos on halpa, hyvä SATA levy, joka mulla on, hinnan voit tarkastaa tuolta: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=18096

6. extralow

extralow Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  7. ResoNas

ResoNas Guest

Kannattaa ostaa Seagate, mulla on seagaten 20GT kovo ja Maxtorin 80GT. Seagate ei äännä ollenkaa ku se on latinnissa ja maxtor rutisee ku joku retroaparaatti.

8. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Itsellä samoja levyjä kuin extralow:lla ja hyviä ovat.

9. SAInt_OG

SAInt_OG Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksista, kyllä noilla jo varmaan johonkin kovoon päätyy.

Omissa maxtoreissa ei ole ainakaan vielä mitään vikaa mutta nyt kun on töissä ja opiskelut ohi niin voisihan sitä kokeilla toista merkkiä ja yleensäkin katsoa jotain "laadukkaampaa" ..mutta jotta en suututtaisi Maxtoreiden omistajia niin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen niihin.

Vaihtelun vuoksi toista merkkiä :)

10. piiska

piiska Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla o Maxtor 7200rpm 120gt kovo ja hyvin on toiminu yli vuoden jo. Uuteen koneeseen tosin tulee 2 kpl Seagaten 200Gt SATA levyä.

11. jp.69

jp.69 Guest

Ostin koneen eräästä liikkeestä jolla on kokemusta sadoista jos ei tuhansista paketeista ja jossa myyjä sanoi suoraan Maxtorin kovalevyistä +120 G - ylöspäin että niiden palautus % hivottellee 150% eli jokainen Maxtorin asiakas on palauttanut kerran ja onnettomimmat 2 kertaa.
    Kehui myös Seagaten asemia parhaimmaksi kuten Kingstonin muistia.
    Luulis kaverilla olevan hieman vertailupohjaa että pystyy tällaisia puhumaan.

12. SAInt_OG

SAInt_OG Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuurilla en kuulu tuohon 150%:n luokkaan. Ei tiedolla, ei taidolla vaan TUURILLA..tämä mies kuuluu parhaaseen A-ryhmään, hän menee tuurilla.

No joo..en ole ostamassa Maxtoria enään, vaan yritän ostaa "laadukkaampaa" seuraavaksi :)

Jaa tämä sivu