1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Linux poisto ja windowsin uusiksi asennus ei ihan toiminut :-(

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Tuominen 17.01.2005.

  1. Tuominen

    Tuominen Member

    Liittynyt:
    05.01.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikäs asensin mandrake 10 koneen toiselle kiintolevylle ja testasin sitä aikani enkä pitänyt oikeen siitä ja päätin poistaa koko virityksen. Toisena käyttiksenä oli Windows XP Pro jonka uusiksi asentamista olin harkinnut jo pitemmän aikaa kun se windows hakemistokin oli turvonnut jo reippaaseen 4Gigaan. Ja sitä muutakin sälää tulee aina niin pirusti...

    Eli eikus XP asennus cd sisään ja molempien levyjen osiot uusiksi c:n alustus ja asennus sitten sinne. Arvatkaapa toimiiko enää... Asennettaessa valittaa d:llä olevista tiedoista vaikka eihän siellä mitään pitäisi olla. Olen alustanut molemmat niin NTFS kuin FAT32 järjestelmälle.

    Olisiko tässä nyt kyseessä MBR virhe, kun windowsin asennus näyttää että molemmilla levyillä on sellainen?

    Noh windowsin asennus menee kyllä loppuun mutta ei toimi kunnolla. Esim. netti toimii about 5 sec. ja lopettaa sen jälkeen. Lähiverkkoyhteyttä selattaessa ei pääse katsomaan kaikkia välilehtiä vaan ohjelma valittaa virheellisistä tiedoista...

    Että tämmöistä. Itse ajattelin nyt repiä toisen kovon irti ja yrittää asennusta vain yhden kanssa. Vai olisiko jollakin parampia ehdotuksia??
     
  2.  
  3. Tuominen

    Tuominen Member

    Liittynyt:
    05.01.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ja ai niin siinä windowsin korjaa vaihtoehdossa kun kirjoitan fixmbr niin se kertoo että se mbr on viallinen tai muuten jotenkin epäkelpo ja kun sen korjaa niin ilmoittaa että nyt on hyvä. Mutta taas seuraavalla kerralla kun kokeilee samaa niin on sama juttu.
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    kovalevyn kuntoa tarkistettu jollain ohjelmalla?
     
  5. Gaiar

    Gaiar Guest

    kokeile fdisk\mpr vai oliko se
    fdisk/mbr
    pitäisi poistaa mbr tiedoston
     

Jaa tämä sivu