Olen polttavaa asemaa ostamassa ja tuota tarjottiin 89 euroon.. Netistä yritin etsiä asemasta jotain tietoja mutta mitään ei löytynyt. Nyt toivoisin käyttökokemuksia ihmisiltä joilla kyseinen asema on että onko toimiva vai kannattaako jättää kaupan hyllyyn. Yleisestihän LG on ilmeisesti laadukas valmistaja polttavien asemien osalla?
Suosittelisin ostamaan NEC-ND3500 aseman, saat sen samaan hintaan. Tuo LG saattaa kyllä lukea paremmin levyt, mutta nec polttaa ne paremmin.
Itse olen tässä pari päivää testaillut kyseistä LG:n asemaa (ei ole itselleni). Polttoa olen kokeillut kolmella eri medialla, Ritek G04:lla (4x DVD-R), Fuji-Datawritellä (8x DVD-R) sekä MCC-Datawritellä (8x DVD+R, tunnistui ja paloi @ 12x). Kaikilla jälki on ollut moitteetonta Neron cd-speed käppyrän mukaan (testasin kolmella eri lukevalla asemalla). Arvio asemasta vähäisen kokemuksen perusteella: + Lukee hyvin + Kirjoittaa hyvin ainakin edellä mainituille medioille + Hiljainen kelkka + Ohjelmistopaketti (Nero 6 express, InCD, PowerDVD, PowerProducer Gold) - Jotkin lukutapahtumat aiheuttavat hirmuista meteliä Eli tuntuu ihan pätevältä laitteelta, mutta koska en ole vielä Nec 3500:sta tai Pioneer DVR-108:a testannut, on paha verrata.
Itse suosittelen Pioneerin Dvr-108 mallia. On todella pätevä poltin. Polttaa hyvää jälkeä myös halpakiekoille, tekee hyvää polttojälkeä suurillakin nopeuksilla ja lukee ongelmitta myös naarmuiset kiekot. Lg:tä en ostaisi siitäkään syystä kun edellisillä malleilla on ollut ongelmia vaikka muille jakaa. Niin kaverilla kuin esim. tähän foorumiin kirjoittajilla.
No suurin ongelma ihmisillä tuntuukin olevan että kallistuuko NEC ND-3500:n vai Pioneer DVR-108:n puolelle. Taitaa olla tämän hetken parhaat polttavat. No jopatapauksessa täältä erittäin kattavat testit asemista: http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Home.aspx?CategoryId=1 Ainakin tällähetkellä kaikkiin puhuttuihin 3 asemaan löytyy testit tuosta oikelta kaikken suosituimmista testeistä. Kannattaa ainakin lukaista se testin viimeinen sivu "Conclusion" Sieltä on sitten helppo vertailla sitä että mikä on itsellesi tärkeintä polttavassa.
@jartar Jos tarkoitat GSA-4040B tai GSA-4081B asemia niin ihan tiedoksi että niissä onkin Necin piirit. Näistä asemista olen kyllä kuullut paljon vikoja yms. LG GSA-4120B ja GSA-4160B asemissa taas on TDK valmistama piiri. Ja nämä asemat ovat toimineet paremmin kuin Necin piirillä varustetut mallit. Nyt kyllä yleistit vähän liikaa kun sanoit että LG ovat huonoja vaikka et edes sanonut mistä mallista on kyse. Kyllähän isoille firmoille tulee joskus tehtyä sellaisia surkeata tuotteita että he itsekkin haluaisivat unohtaa, ja niin on nyt myös voinut käydä LG:n kohdallakin. Tosin taas Pioneerinkin asemat käyttävät myös Necin piirejä mutta ne vissiin sitten on paremmin toteutettu kuin LG asemiin tehdyt piirit. Itse tekisin valinnan joko LG GSA-4160B tai Pioneer DVR-108 väliltä. Varsinkin kun tuota Pioneerin asemaa on kehuttu hiljaiseksi. Tosin itselläni on DVR-107 ja kun ostin sen pidin sitä häiritsevän kovaäänisenä verrattuna LG 4x4x24x polttavaan mikä oli saikoinaan myynnissä. Liekö sitten muut nykyiset asemat kovaäänisempi vain onko nämä uudet Pioneerit sitten edellisiä hiljaisempia.
Itselläni GSA-4120B ja olen ollut todella tyyttyväinen. Ennen ostoa olin hieman "peloissani" kun lueskelin kuinka paljon ongelmia on noitten polttavien asemien kanssa ollut, mutta minulla ei ole ongelmia esiintynyt. Asema on lukenut ja kirjoittanut kaikki levyt mitä olen sille syöttänyt mm. Nierlestä 4-5 eri levy merkkiä. Kaveri antoi juuri 10 dvd-leffaa uudelleen poltettavaksi koska hänen NEC ei lue niitä vaikka on ne itse polttanut !!! Minulla ei ongelmia. Eli toistaiseksi toiminut erittäin laadukkaasti.
Nec:n ongelma nimenomaan onkin huono luku, tosin tämä asia on pitkälti korjautunut ND-3500:sen kohdalla. Jos omaa ND-2500/2510:n niin moni suositteleekin rinnalle LG:n lukevaa asemaa. NEC kuitenkin polttaa levyt erittäin hyvin, mikä ainakin itselleni on tärkempää kuin luku ominaisuudet.
Ei ole paljon luottamista asemaan, joka ei lue itse kirjoittamaansa levyä -> datan oikeellisuuden todennus menee aika hankalaksi.
Ongelmat ovat lähinnä huonokuntoisilla levyillä. Ja asia koskee muutenkin enemmänkin vanhempia Necejä. 3500 kohdalla asiaa on korjattu huomattavasti.
JaspaJamin puolustukseksi on sanottava että kyseiset elokuvat toimivat pöytä dvd-soittimessa. NEC oli muistaakseni juuri noita 2500 sarjalaisia. Mutta olen kyllä samaa mieltä ktornin kanssa, et ei suuremmin luottamusta herätä jos ei saa omasta käsialasta selvää...
kaverilla olleet dvd-asemat siis juuri tuo Lg GSA-4040B ja joku vanhempi pelkkä dvd-asema. Itselläni on koneessa kiinni Lg 4521B jota en todellakaan pidä kummoisena laitteena. Siksi ihmettelenkin miksi noita lg:n asemia kehutaan lukuominaisuuksista. Tuo ei lue hyvin naarmuisia levyjä ja on monesti jättänyt lukemisen kesken. Lisäksi on todella hidas tuohon pioneeriin verrattuna. Pioneeri kun rullaa levyt koneelle noin 2 kertaa nopeammin kuin tuo lg eikä yksikään levy ole jäänyt lukematta naarmujen takia. Tosin nyt kun päivitin tuon lg:n firmwaren taas vaihteeksi uusimpaan niin testejä tehty aika vähän mutta ei ne harvat mitään parempaa ole luvanneet. Ja omistamani pioneer siis on dvr-108. Ja voin siis allekirjoittaa aseman hiljaisuuden normaali käytössä. Tosin jos sillä ripataan levyä kovolle maksiminopeuksilla niin eihän se enää siinä vaiheessa voi todella hiljainen olla pelkästään siitä syystä kun se levy pyörii niin kovalla vauhdilla siellä sisuksissa. Mutta joo, nyt vielä enemmän testanneena omaa asemaani olen vaan tullut siihen tulokseen että todella hyvähän se on. Rippausnopeus ja lukuominaisuudet kun ovat loistavat, poltto jälki todella hyvää (monissa testeissä kehuttu että tekee parasta jälkeä näistä dual layer polttavista) ja 5 eri levymerkkiä testattu ja ei todellakaan mitään ongelmia niiden kanssa. Ja sitten lisäbonuksena pioneer polttaa dvd+dl levyt muotoon dvd-rom taatakseen parhaan mahdollisen yhteensopivuuden kyseisillä levyillä myös kotisoittimilla.
Itse ostin tuon 4160B:n pari viikko sitten ja hyvinhän tuo pelittää, kaikki levyt mitä olen polttanet ovat onnistuneet ja testit näyttäneet hyvältä. Maxellin DVD-RW, DVD-R ja DVD+R levyjä jotka tarjoustalosta ostin. Mitänyt erehdyin paikallisesta romuliikkeestä ostamaan aivan uskomattomia romulevyjä, jotka nyt suunnilleen toimivat levyn loppua lukuunottamatta, kävin sitten viemässä kauppaan takaisin ja sanoivat siellä etten ole ainoa joka levyjä on takaisin tuonu. Nämäkin levyt tosin toimi itse polttavassa täysin.
Ite sain takuuvaihdossa tilalle tämän 4160b:n ja tämä ei suostu polttamaan nyt 900mb cd-r levyjä, auttaiskohan firmwaren päivitys siihen? ja jos joku vois nakata linkin niin olisi hyvä.
juuh itsekkin omistan LGn em. aseman. kaikki levyt on hyvin toimineet mitä olen ostanut / tilannut. (btw. toimivat myös b-grade kakka kiekot jotka eivät toimineet kaverin liteonissa eikä necssä SUOSITTELUNI LG:lle !!!
http://us.lgservice.com/ Tuolta saa uusimmat viralliset Firmwaret, kyllähän tuo kuulemma parantaa eri medioiden toimivuutta...