Onko kellään neuvoa mikä auttaisi LG GSA-4040B asemalla poltto-ongelmiin jossa poltto jää kesken? Poltto-ohjelmat joita olen koittanu on B's Gold joka tuli mukana ja siinä (dvd) poltto jää joskus kesken ja ohjelma kuin "hyytyy" kesken eikä etene tai ilmoita mitään. Nerollakin poltto joskus keskeytyy mutta siinä tulee jopa virheilmoitus "communication error" ennen kuin poltto keskeytyy... Olisiko ohjelmallinen ongelma ja kannattaisi koittaa jotakin muuta ohjelmaa (suosituksia?) vai olisiko ratkaisu jossain muualla? Firmwarea en ole vielä päivittänyt eli käytössä oleva versio on A104 (A300 päivitykseen en ole heti rynnännyt kun en ole missään huomannut että siitä olisi mainittu että se ratkaisisi minun ongelmieni kaltaisia asioita) ja asema on secondary masterina. Primaryssä on kaksi kovalevyä ja secondary slavena on cd-asema. Käyttiksenä käytössä on XP Professional... Toistaiseksi ongelma on maksanu vain yhden dvd-r levyn mutta se vain sen takia että ongelman havaitsemisen jälkeen koitin useita koe-polttoja dvd-rw ja dvd-ram medioille joista myös monet epäonnistuivat samalla tavalla ja myös dvd-r levyillä sama ongelma on ilmaantunut simulation poltossa...
communication error mielestäni viittaisi ATA ongelmaan, onkos muita asemia kiinni samassa kaapelissa ja onko niissä huomattavissa hitautta. Ehkäpä kaapeli on menossa rikki tai vastaavaa. Ainakin tuo on yksi mahdollisuus. Ja tarkistappa samalla että UDMA on päällä.
Toistaiseksi toisessa koneessa kokeilu on mahdotonta sillä sellaista ei ole toiminnassa. Samassa kaapelissa on kiinni cd-asema jossa en ole huomannu selvää hitautta mutta se on kyllä ollut jo PITKÄÄN kakkosasemana enkä siten välttämättä siinä edes hitautta huomaisi vaikka sellaista olisi. UDMA on käytössä...
Itselläni oli ongelmia kun oli dvd-asema masterina ja cd-rw slavena. Vaihdoin Dvd-aseman slaveksi ja cd-rw masteriksi ja sen jälkeen pelannut kuin unelma. Alkujaan asemat toimi hienosti ensimmäisessäkin vaihtoehdossa mutta parin päivän päästä alkoi ongelmia ilmetä. Ko. "korjaus" auttoi ainakin minulla.
Meinasin itsekkin ostaa kyseisen aseman, mutta tuntuu olevan kaikilla jotain vikaa sen kanssa. Täytyypi katsella Noita dRD:n suosittelemia pioneerejä.
Mikä Neron versio sinulla on? Omassa LG:ssäni ei toiminut kuin uusimmat eli 6.X -versiot. Ehkä asema-emolevy-BIOS-käyttis-yhdistelmä ei pidä UDMA-modesta? Juu, pitäisihän sen tietysti toimia UDMA-tilassa mutta kokeile mielenkiinnon vuoksi laittaa BIOS:sta LG:lle PIO mode 4 (PIO4) ja katso toimiiko. Joidenkin Pioneer-mallien kanssa on tullut nähtävästi samantyyppistä virheilmoitusta, itseasiassa kymmeniähän noita on jos googletuksella etsii: "Every time i try to do the first recording on my Piooneer A04 with 1.312xall firmware, i get a error on nero after 8 to 18 minutes of recording: Communication Error" http://forum.rpc1.org/search.php?search_author=Dracul "know for sure I did the process right, and when I go to burn through Nero to my DVD Pioneer, I get a communication error" http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/8137 Haku Googlella: http://www.google.fi/search?q=nero+...or"&hl=fi&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=10&sa=N
"kaikilla" on vähän turhan yleistävä ilmaisu, mulla ei ole ollut mitään ongelmia aseman kanssa, ongelmana on se että ne joilla on ongelmia tuppaa olemaan ainoat jotka foorumeilla näkyy, lähinnä sen takia että muilla ei ole valittamista.
Ei ole ollut LG:n kanssa ongelmia, Neron vanhempi versio antoi virheitä, mutta se on aseman tuoreuden sekä ohjelmiston välisien ongelmien takia. Kannattaa päivittää uusimpaan Neroon sekä hankkia uusin firmware asemalle. niistä Pioneereista vielä, kyllä niissäkin ongelmia on aivan yhtä lailla. ei ongelmatonta laitetta olekkaan ja suurin ongelma on lienee käyttäjien viitsimättömyys perehtyä ongelmaan ennen kuin viestittelee foorumeihin. Korjauksia: typo
"Kaikilla" ei todellakaan ole ongelmia tämän aseman kanssa. Ei minulla, eikä suurella osalla esim. tässä DVDR.help.comin sivulla. Ja kun tunnetusti suurin osa joilla ei ole ongelmia eivät myöskään vaivaudu kirjoittelemaan näille sivustoille niin tietenkin nuo joilla ongelmia on pistävät pahiten silmään...;-) http://www.dvdrhelp.com/dvdwriters.php?DVDnameid=115&Search=Search&list=#comments
Mulla on konessa NEC 1300A, toimii täydellisesti. ensin oli samassa idessä slave:na cd-r asema. NERO pilasi läjän kiekkoja. Irrotin cd-r:n, Nec toimii täysin. Kokeilin normaali cd-asemaa primary slave:ksi kovon kylkeen -> Nero:n kanssa sama ongelma. Muut poltto softat toimii täysin. Nero on uusin versio. NEC:in ollessa ainoa cd-asema koneessa, olen polttanut yli 100 dvd-r:ää eikä yhtää coasteria. Että on noita ongelmia muillakin asemilla. Toisaalta pärjäähän tuolla yhdelläkin asemalla varsin loistavasti.
Mullaki on NEC ND 1300A ja mulla oli eka Lite-on normaali DVD asema ja kyseinen NEC samassa ide piuhassa ja sit toisessa idessä oli Lite-on cd-rw asema ja kovo niin vidowssi tunnisteli ihan omia ja jopa lisäs sinne yhen ylimääräsen DVD aseman ja DVD-RW:Stä ei tietookaan sit revein sen normaali DVD-n pois siitä niin johan alko perkaan ja toimii moitteettomasti (ne kaks kertaa mitä oon polttannu DVD:eitä 3kk aikana ja en kumpaakaan itelle) TURHA OSTOS SANON MINÄ!
Itselläni ei ole aivan sama asema vaan GMA-4020B, mutta samat ongelmat B's Gold:n ja Neron kanssa. Eri ohjelmia testaten ja "aina", ei yhtään tuopin alusta, toimivat ohjelmat seuraavat. CD-poltto ja DVD/poltto STOMP:n RecordMax. "BIN/CUE" Alcohol 120% DVDDecrypter ja IC7 polttivat ok, mutta levyn "poltto" ei loppunut ikinä. Levyt toimivat kumminkin OK. Fireburner&Nero: Write Error @ Sector nnn B's gold: Kaikenlaisia ihmeellisiä virheitä Mielenkiintoista vain, että kaikkein epävarmiten toimiva softa oli aseman mukana tullut B's Gold. PS:Samoin oli Maxell DVD-RW levyn kanssa. Jolla RW-levyistä kehnoin toimivuus ulkoisissa laitteissa ko. aseman polttamana.