LFS+ thrustmaster ongelma

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi jukolauta 08.05.2008.

1. jukolauta

jukolauta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei!

ongelmana on, etten saa thrusmasterin (universal challenge) ratin pedaleita toimimaan oikein LFS:ssä... sekä jarru että kaasu pedalit tulevat aina samalle akselille. Olen tietysti valinnut ne asetuksista erillisiksi... Peli tunnistaa ohjaimen universal challenge gamebadina, voisiko tuo olla se ongelma?? esim GTR2 pelissä kaikki toimii kuten pitää...

Olen erittäin kiitollinen jos jollain olisi ratkaisu ongelmaan....

2.  
  3. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    LFS:ssä täytyy sen lisäksi, että olet valinnut ohjaimen asetuksista "combined pedals"-kohdan pois päältä, myös vaihtaa itse pelin asetuksista Jarru/kaasu-akseli kohtaan erilliset. Sitten vain katsot mikä akseli liikkuu kun painat kaasua ja mikä silloin kun painat jarrua.
    Itsellä ei ole nimenomaista kokemusta juuri tuosta ratista, mutta G25:n peli välillä tunnistaa milloin miksikin ohjeimeksi, etenkin jos joystick ja/tai gamepad on samaan aikaan kytkettynä, mutta silti olen saanut aina kontrollit konffittua oikein.

4. jukolauta

jukolauta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    LFS:ään olen tehnyt kyllä tarvittavat asetukset... mutta miten saan itse ohjaimen asetuksia muutetua? vaikutaisi, että ongelma liittyisi juuri siihen... vaikka olen LFS:ssä laittanut kaasun ja jarrun erillisiksi, niin silti vain yksi ja sama akseli liikkuu molemmista pedaleista.....

5. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Control Panel => Game Controllers ja sieltä valitset oikean ohjaimen aktiiviseksi ja sitten Properties. Sieltä pitäisi löytyä jostain kohta "Report combined pedals", siitä vaan ruksi pois.

6. jukolauta

jukolauta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ongelma ratkesi jo.. en tied' miksi mutta LFS:ssä piti laitta pedalit samalle akselille... nyt toimii just niinku pitää... kummallista.. eikä siellä asetuksissa tuollaista täppää ollu....

Jaa tämä sivu