Levynkuvan koon muuttaminen

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi ajs 01.07.2006.

1. ajs

ajs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Otin ostamastani Tracker Myway for Nokia S60-navigaattori/gps-sovelluksesta imagen tarkoituksena siirtää se isommalle RS-MMC kortille. Ohjelma on nyt 512MB kortilla ja vie jo itsessään tilaa 387MB, eli kortille ei jää tilaa juuri muulle, esim. kuville ja musiikille. Ohjelma on IMEI-lukittu puhelimeen rekisteröinnin yhteydessä, mutta puhelinhan pysyy samana.
    Otin kortista imagen WinImagella ja mountasin sen 1GB kortille. Ohjelma toimikin sen jälkeen ihan oikein, mutta kortti näkyy puhelimelle vain tuon 512MB kokoisena eli vapaata tilaa on vain hieman yli 130MB.
    Kysymys kuuluukin että millä ohjelmalla pystyisi muokkaamaan tuota imagea niin että se olisi kooltaan tuon 1GB ja vapaa tila olisi käytettävissä? Nykyinen toimiva image on *.IMA -tyyppinen, mutta varmastikin sen voi muuntaa vaikka .ISO tai .bin -tyyppiseksi.
    Olin jo yhteydessä ohjelman valmistajaan, mutta heiltä ei tukea saa koska eivät kuulemma voi antaa takuuta muille muistikortin valmistajille kuin mitä itse käyttävät, mahdollista tuon siirron isommalle kuulemma kuitenkin pitäisi olla..Liekö sitten että haluaisivat myydä minulle isomman kortin moninkertaisella hinnalla..?
    Viime kädessähän voisin lähettää alkuperäisen kortin ja uuden ison kortin valmistajalle ja vaatia heitä siirtämään ohjelma, mutta jos eivät sitten anna enää takuuta, niin tuo kotikonstein siirto olisi parempi, kun alkuperäinen kortti jäisi koskemattomaksi.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos sitä korttia pystyy tietokoneella käsittelemään ja se käyttää esim FAT-tiedostojärjestelmää niin jollain osiointiohjelmalla pitäisi teoriassa onnistua kasvattamaan sen osion kokoa, koska kortilla on vielä vapaata osioimaton tilaa.

Jaa tämä sivu