Käytän LG:n asemaa GSA-4167B ja levyinä Verbatimin DVD+R 4,7GB 16x Certified. Polttotuloksia on n. 50 levystä ja vähintään joka toisessa levyssä on leffan loppua kohden aina virheitä. Kuva nykii tai hyppää suoraan seuraavaan frameen. Yleensä, kun 3/4 leffasta mennyt nykiminen ilmestyy. Joskus kestää vain minuutin, joskus loppuleffan. Sama vika ilmennyt Neron uusimmalla polttosoftalla, kuten myös Alcohol120:lla. Joten ei ilmeisesti niistä kiinni. Olen kokeillut 4x ja 16x nopeuksilla polttaa= 4x antaa paljon harvemmin virheitä,mutta eihän 16x-levyllä 4x ole suositeltava polttonopeus. Päivitin firmwaren uusimpaan myös. Ihmettelen vain miten aina levyn lopussa tulee huono jälkeä poltettaessa? Pitäisikö vaihtaa asemaa vai mitä? Neron testerit antaa kaikille levyille hyvät arvot--> valehteleeko?
Niin oot siis kokeillu vaan noilla kahdella nopeudella? Kokeile 8x. Mikä stand alone soitin sulla on? Tukeeko varmasti noita DVD+R levyjä, kokeile vaihtaa DVD-R levyihin.
Tämän mukaan tulee molempia: LG Soittimena toimii myös LG:n dvd6053. Testasin tänään uutta polttoa Alcoholilla nopeutena 4x, niin tulos oli moitteeton. Ei mitään virheitä eikä katsoessa nykimisiä. Aika kummaa, pitää alkaa polttamaan näitä vain hivenen hitaammin. Ihan sama mulle kestääkö 5 vai 15 minuuttia. Osaisiko joku kertoa miten Nerolla voi muuttaa polttonopeutta. Mulla ei anna sitä vaihtoehtoa polttoa aloitettaessa
Kyllä Nerossa saa tuon polttonopeuden valita. Poltatko miten levyt sillä? http://wiki.williams.edu/download/attachments/751/burn.bmp http://www.tsyle.com/images/cue-file-complete.jpg
Mulla hajosi oma LG 4163b samalla lailla, noin 3,5 Gb eteenpäin polttojälki oli täyttä kuraa. Asema ei itsekään lukenut kaikkia polttamiaan levyjä tuosta eteenpäin. Pöytäsoittimessa levyt kuitenkin pelasivat jotenkuten, joskus nykien ja pätkien lopussa. Palautin aseman takuuseen ja otin tilalle Samsungin 18X vehkeen, joka tukee myös levyn laadun skannausta. Polttolaatu korjaantui kerralla, vaikka välillä epäilin vikaa jo levyjen syyksi. Skannaaminen paljasti, että LG oli tehnyt paskaa jo pitkän aikaa, virheet olivat vain viime aikoihin asti jääneet huomaamatta dvd-järjestelmän tehokkaan virheenkorjauksen "ansiosta". Esimerkkinä Nero CD-DVD Speedillä skannatut, vielä nipin napin toimivat LG:llä poltetut levyt saavat quality scoreksi 0-20%, kun uudella asemalla tulee saman erän Verbatimeille tasaisesti 95% laatua, vieläpä täydellä 18X nopeudella.
Dvd asemana GSA-4167b. Olen tyytyväisenä poltellut rw-levylle jo pidemmän aikaa. Eräänä rumana päivänä, levyn poltto ei enää onnsitunut. Ostin kokeeksi uuden rw-levyn, sama homma. Nero herjaa, illegal disc. Omasta tietokoneesta kun kokeilee levyn avata kertoo, "d:/ ei ole käytettävissä, funktio ei kelpaa". Uusimman firewaren olen pistänyt. Kenelläkään käynyt näin? Muuten vain vinkkejä?
Jup! Alle vuoden ikäinen Gigabyten DVD alkas tekemään suurinpiirtein samoja temppuja. Sitä siinä ihmettelin ja kokeilin erimerkkisiä-ja tyyppisiä (DVD+R DVD-R) ja aina sama lopputulos.Poltto meni näennäisesti Nerolla läpi ihan Ok...loppuun asti ja sitten läjä virheilmoituksia. Ja frisbee levystä. Tai lasinalunen. Ja Gigabyte takuuhoitoon.
Samaa ongelmaa täällä ja asemana LG 4163b. Päivitin juuri tuossa firmwaren versioon A106. Epäilen kuitenkin, että firmwaren avulla saisi tuota korjattua, mutta katsotaan...