Lenovo + F-Secure - WLAN hukkuu!!

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Tykkimies 27.09.2013.

1. Tykkimies

Tykkimies Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Osaako joku auttaa? Ostin juuri uuden Lenovo Ideapad S500 läppärin ja asentelin kuntoon. Löytää langattoman kotiverkon mainiosti. Koneessa esiasennettu McAfee. Latasin netistä uuden F-Securen internet securityn ja asentelin sen. Se poisti McAfeen samalla. Asennuksen jälkeen ei löydä langattomia verkkoja ollenkaan. Ilmoittaa vain, että niitä ei ole. Minusta tuntuu, että ei edes hae niitä. Ohjaimen tietojen mukaan se toimii normaalisti. Poistin ohjelman ja langaton verkko löytyi taas. Asensin uudestaan ja sama juttu. En löydä asetuksista mitään, mikä auttaisi. Osaako joku neuvoa mitä kannattaisi kokeilla?
    Lentokone -tilassa kone ei ole.
    Käyttis Windows 8.

Viimeksi muokattu: 27.09.2013
  2.  
  3. Akentti

Akentti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos sulla on Windows 8 koneessa niin katso näytön oikeasta alanurkasta verkkoyhteydet kohdasta, siis avaat sen siitä kuvakkeesta ja katsot onko WLAN päällä.
    Tai sitten koneesi WLAN kytkimestä jotakin toista vaihtoehtoa.

4. Tiger25

Tiger25 Active member

Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Minulla on ollut läppärissä alusta asti F-Secure IS eikä ole mitään ongelmia WLANin kanssa. Asennus meni ihan samalla lailla kun sullakin, paitsi että alta poistetiin Norton. Käytössa Windows 8 64-bit, ja rautana Samsungin NP370R5E-S08SE.

5. Tykkimies

Tykkimies Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelma onkin siinä, että kuvakkeen mukaan se ei ole päällä ja kun avaan valittavien langattomien verkkojen listan, niin se näyttää, ettei verkkoja ole. Tämä työläppäri on pöydällä vieressä ja löytää neljä eri verkkoa.
    Ohajuspaneelista löytyy reitittimen kuva ja siinä on ruksi päällä. Olen koittanut ottaa pois käytöstä ja laittaa takaisin -> ei mitään vaikutusta.

6. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Joillakin muillakin on ollut ongelmia F-securen ja Windows 8 version yhteensopivuudessa. ainakin näin olen lukenut.

7. Tykkimies

Tykkimies Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Neljäs asennuskerta auttoi! Näytti siltä, että asennus meni nyt vasta loppuun saakka. Muilla kerroilla ei tullut "asennus valmis" -ilmoitusta, vaikka ohjelma kyllä koneelle ilmestyi.

8. Korrala

Korrala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Poistakaa ensin itse vanhat virustorjunnat ohjauspaneelin kautta, ohjelmat ja toiminnot, ja sitten vasta asennatte F-securen, niin onnistuu.

Jaa tämä sivu