Eli tämmöinen paukahti sähköpostiin. Olin joskus vuonna kivi ja nahkavyö sivuja tekemään opetellessani maalannut jonkun Englantilaisen yrityksen sivun koodin ja muokannut sitä opetellessani mitä tapahtuu vaihtaessani kuvan mihinkäkin paikkaan ja niin edelleen. Sivuthan olivat aivan koomisen näköiset. Kurjalla photoshoppailulla lisättyjä kuvia aivan erinäköiseen tyylipohjaan ja teksti oli englannin kielellä. Siis olin muokannut jotain tekstiä suomeksi ja suurin osa oli jäänyt englanninkieliseksi. No joka tapauksessa olin sitten siirtänyt ne nettiin omille sivuilleni (nähdäkseni miten toimivat selaimessa)semmoiseen kansioon ja paikkaan, ettei niitä ole koskaan voinut löytää kukaan muu kuin minä, ja tarkoitus niiden katsomiseksi on ollut ainoastaan minulla. Noh, olin uo sivut tuonne palvelimelle jo aikaa sitten unohtanut, mutta tänään olikin hauskaa, kun postista tipahteli ties mitä uhkauksia yrityksen toimesta. Kilttinä poikana lähetin heille tietysti meilin takaisin ja selitin asian juurta jaksain. Toivottavasti ymmärtävät.. Hauskinta, että kyseessä oli joku kosmetiikkayritys, eikä minula ole mitään muistikuvaa miten heidän sivuilleen oikein päädyin tai miksi lähdin edes muokkaamaan sivun pohjaa. Tai siis muokasin sitä tietysti oppiakseni jotain.. Opetus tuli näköjään tänään.. Kysymykseni liittyy siihen, että millä ihmeellä yritys oli jäljittänyt sivuni? Näkevätkö he jollain konstilla, jos heidän kuviaan on käytössä jossain tai mitä siellä koodissa on ollut semmoista mikä johti heidät sivutilaani? Kiinnostaa vaan niin pirusti. Pelotti niin hemmetisti kun avasi meilin ja kissankorkuisin kirjaimin heti luki LEGAL ACTION!!! Joku sitemeter koodissa näytti olevan kun sitä äsken aivan mielenkiinnosta tutkin. Oliko syy siinä? Elämäni ensimmäinen uhkauskirje. Nilkki olo. :-I
Pistäppä nyt vaikka uskottavuuden vuoksi se sähköpostin uhkaus osa... Vähän on taas näitä "koneeni ratsattiin eilen, olen kaverin koneella". Jos tosiaan noin on niin ..Tuosta tuskin haittaa tulee, kun et varmasti asiaa tahallasi tehny ja asioilla on tapana puhumalla selvitä..
Jos sinun sivulla on sen firman kuvia linkitettynä sinun sivullesi niin sen liikenteen pystyy kyllä näkemään aina kun sivu ladataan.