1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Leffa puhelimeen?

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi Terzan78 11.07.2006.

  1. Terzan78

    Terzan78 Member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tietääkö kukaan millä ohjelmalla voi normaalim dvdn pakata sellaseen muotoon että mahtuu puhelimeen. puhelin on sony ericsson W810i. Kuulin että sellanen ohjelma on olemassa.
     
  2.  
  3. KovaLuu

    KovaLuu Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2005
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sellainen on. Nokialle
     
  4. Hepefin

    Hepefin Guest

    No itse ainakin olen samsungiini laittanut kaikkia videoita/elokuvia 3gp muodoissa mikä toimii melkein kaikissa puhelimissa mitkä toistavat videoita. Mutta se apu. Ensiksi haet ohjelman esim. vaikka tuolta http://www.imtoo.com/3gp-video-converter.html sitten asennat sen sitten
    painat siellä pitäis lukee jossakin ADD painat sitä ja haet kansion jossa on sellainen video minkä haluat puhelimeesi sitten kun olet lisännyt sen siihen listalle niin painat vaan siitä laatikon alta jostain ENCODE sitten se muuttaa sen 3gp muodoksi varmaanki työpöydälle
    sitten vaan siirrät sen koneeltasi puhelimeesi ja SE ON SIINÄ!!!:D
     
  5. Tikantie

    Tikantie Guest

    Saisko tota mistään ilmaseks?
     
  6. donkeyjr

    donkeyjr Regular member

    Liittynyt:
    15.10.2004
    Viestejä:
    134
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eipä taida ainakaan laillisesti ilmaiseksi saada
     
  7. AkZuh

    AkZuh Active member

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    2,146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itse käytän mediacoder ohjelmaa joka on ilmainen. itse muunnan avi tiedostot tuolla. dvdt voit muuntaa aviksi monella eri ohjelmalla, muut suositelkoon niitä. ohjelma pakkaa tiedostot mp4 muotoon (ei 3gp) joka kyllä pitäis toimia sonyssäkin.

    hae ohjelma @
    http://mediacoder.sourceforge.net/dlfull.htm
    http://prdownloads.sourceforge.net/mediacoder/MediaCoder-0.5.0-r1.zip?download

    lyhyesti näitä convertaus asetuksia ennen kun 'paneudeutaan' tarkemmin. suosittelen acc audiota ja laatu 48-64, sillä sony tukee acc ääntä, esim mp3 ei tietääskeni tue videoissa(?). video 'formaatti' on hyvä käyttää H.263 koska puhelimet ei tue uudempaa H.264, ipod soittimet tukee. korjatkaa jos oon vääräs, nokialaiset ei ainakaan tue muuta kuin 263. sitten vähän leffan kokoja alla olevilla asetuksilla,, 1h 30min leffan koko on ~180 megaa ja laatu ihan riittävä. itsellä käytössä nokia n70 ja nokia n91.

    asetuksina käytän..

    [bold]_Audio_[/bold]
    [bold]Source[/bold]= MPlayer
    [bold]Encoder[/bold]= Nero Encoder
    -- Nero ACC
    ---- AAC Profile: HE-AAC V2
    ---- Encoder Mode: Target Quality
    ---- Quality/Bitrate: 48
    [bold]Resample[/bold]= Original
    audiossa muut asetukset normit, eli ei muutoksia.

    --

    [bold]_Video_[/bold]
    [bold]Bitrate[/bold]= 200-300 (kannattaa kokeilla mikä näyttää parhaalta)
    [bold]Rate Mode[/bold]= 2-pass / 3-pass (itse käytän 3, saadaan mahdollisimman tarkasti laatu)
    [bold]Format[/bold]= H.263
    [bold]Bitrate Control[/bold]= Disable

    --

    [bold]_Container_[/bold]
    [bold]Container Format[/bold]= MP4
    muihin ei tarvi koskea.

    --

    [bold]_Picture_[/bold]
    [bold]Resize Video[/bold]= *ruksi* + 352x288 (tai oma resoluutio minkä haluat.)
    muut vakiona, ainakin itse pidän.

    --

    [bold]_Time_[/bold]
    ei muutoksia.

    --

    [bold]_Texts_[/bold]
    Jos haluat tekstitykset leffaan (kiinteet tekstitykset, vähentää itse videon laatua.)

    Substitling
    -- Language= fin *ei periaatteessa kai väliä?*
    -- Subtitle File= tekstitys *hae ... napista*

    --

    aloita convertaus, "Start" napista joka löytyy ylhäältä kuvakkeista.

    jos jäi jotain niin kertokaa.
     
    Viimeksi muokattu: 21.07.2006
  8. lefa16

    lefa16 Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2006
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minnekkä kansioon se videotiedosto(gp3) kannattaa siirtää että se toimis? Puhelin on Sony Ericsson W300i.

    EDIT: Löysin sen oikeen kansion
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2006
  9. Juzzukka

    Juzzukka Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kertokaa joku hyvät ohjeet noita ohjelmia varten? Miten saa videon näkymään loppuun asti
     
  10. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    minua ei ole DVD leffat kännykässä kiinostaneet liian pieni ruutu on mun Nokia 6630 ennen oli kakkos puhelimena Samsung e730 vaihdoin sen nyt on Samsung Z-300+ jossa voi heittää suoraan DVD leffan muisti kortille ja katto luurista tosin se pitää kutistaa kun ei ole muisti kortti jolle koko DVD mahtuu suoraan

    mutta vaikka [bold]S60 käyttis on kunkku[/bold] niin toin Mpeg 2\4 toisto on kätevä juttu vaikka onkin vain 2 tuuman näyttö

    [bold]ISO - pitää antaa että samsung Z300 1 mega pixelin kamera on perseestä[/bold] verrattuna Nokian 6630 1,3 mega pixeli kameraan aina ihmettilin miks ihmiset sanoo että mega pixeli kamerassa on huonoja kuvia nyt ymmärrän Samsung huono kamera Nokia hyvä kamera nokia 6630 1,3 mega pixeli kameralla kuvat on loistavia kymppi kuvina ja hyvä 19" näytöllä

    Samsung Z sarjan multimedia ominaisuudet
    - Java MIDP 2.0
    - MP3/AAC/AAC+
    - MPEG 4 player
     
  11. milluutus

    milluutus Regular member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    239
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Iteki vähä ruvennu miettiin et jos tollasen n70 puhelimen hommais ja kiinnostas kans just tää leffojen kattominen sillä vaikka junamatkoilla ym. Onko kuvanlaatu kuitenkin sen verran katottavaa et jaksais jonku leffan aina silloin tällöin kattoo vaikka just junamatkalla? Ja onko n70 puhelimessa valmiina joku softa millä voi katella videoita vai pitääkö se erikseen hommata?
     
  12. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    oli ongelmia Samsung Z-300 kanssa meni vaihtoo 4päivän käytön jälkeen nyt on [bold]Nokia 6131[/bold] käyttänyt nyt 1,5 päivää ja olen enenmän kuin tyytyväinen siinä on kaikki mitä voi haluta tai ainakin minä

    tässä pika kehut mistä minä erityisesti pidän 6131 luurista

    Iso näyttö: TFT-QVGA-aktiivinäyttö tukee jopa 16,777,216 väriä (320 x 240 pikseliä, 2.2 tuumaa)

    tää on paras känny näyttö mitä olen ikinä nähnyt

    1,3 megapikselin kamera 8x digitaalisella zoomilla (1280 x 960 pikselin resoluutio) Koko näytön suuruinen etsin sekä päänäytöllä

    toi on mukava ominaisuus eli näät ottaessa ja ottamasi kuvan koko ajan 2.2 tuuman näytöllä

    kato linkki kuvat tulee tosi hyviä jopa 19" pc TFT näytöllä

    http://i100.photobucket.com/albums/m8/Sokar_80/Kuva000.jpg

    http://i100.photobucket.com/albums/m8/Sokar_80/Kuva002.jpg

    [bold]Sitten asiaa [/bold]

    Nokian N70 en tiedä mutta uskon että on sama tai parempi kuin 6131 video toisto omassa [bold]6131 on Sisäänrakennettu musiikkisoitin, joka tukee MP3, MP4, AAC, AAC+, eAAC+, WMA, Mpeg-4, H.263 ja H.264 tiedostomuotoja [/bold]

    näin minä siirän HD trailerin tai osan leffasta MUN[bold] Nokia 6131 [/bold]luuriin

    eli lataa ensin AD sivulta tää ohjelma [bold]-> Xilisoft MP4 Converter <-[/bold] sitten tällä ohjelmalla valitset luurisi tukevan reson muista pienentää Bit ratea jotta kuva ei nyi luurissa sitten siirät luurin ja vaan katot sen teksti ei kanata pistää mukaan kun näyttö niin pieni mutta kuvan laatu on tosi tosi tosi hyvä

    http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/xilisoft_mp4_converter.cfm

    [bold]Nokia 6131[/bold]

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 23.08.2006
  13. devil_

    devil_ Guest


    Moro Sokar80. Mulla on myös toi 6131 puhelin, ja ei oikeen onnistu :(
    En saa hyvä laatuista videoo sitten millään näkyviin...
    En saa näkyviin kun videoita kun 176x144 resolla ja hirveenä mössönä ja vielä tokkiikin. :(

    Ootko saanu tolla täydella 320x240 resolla näkymään..

    Jos viittisit auttaa pikkasen,
    eli käyttäen tota Xilisoft MP4 Converter ohjelmaa..

    Millä roseluutiolla teet?
    Mikä Bit ratea on hyvä?
    Mitä video codecia käytät?
    Mitä profiilia käytät muuttamiseen?
    Ja jos jotain tärkeetä tulee mieleen mitä pitäis tehä???


    Oishan se kiva noin hyvää näyttöön saada hyödynnettyä :D


    Edit: väsyneen virheitä.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 23.08.2006
  14. milluutus

    milluutus Regular member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    239
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toi AkZuhin suosittelema Media Coder ei ainakaan toimi vaikka oon noi samat asetukset laittanu. Aina keskytyy projekti.

    Tolla Xilisoft MP4 Converterillä muunto onnistuu ihan ok mut en saa muotoon h263. Kerran sain valita niistä mitä codecia käytän mut nyt se ei tuu enää valittavaksi millää. Mikä vikana? Ku eihän ne muuten pyöri esim n70 jos ei ole h263 muotoinen? Ja tossa ei oo tota teksitystukeekaa, mut tosiaan video kääntyy ihan ok.
     
  15. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Thanks AkZuh!!

    Ainakin N91:n sain leffat toimimaan tuolla lähettämälläsi linkin ohjelmalla!

    Meinas nimittäin jo toivo loppua kun ennen tuota ohjelmaa tuli kokeiltua ainakin puolen tusinaa ohjelmaa, ilman toivottua tulosta..
     
  16. ode90

    ode90 Member

    Liittynyt:
    14.01.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tietääkö kukaan mitään ohjelmaa sony ericssonin w300i:lle, jolla vois kattoo noita 3gp leffoja koko näytöllä?! Tolla alkuperäsellä ohjelmalla ei voi (ainakaan en ole löytänyt jotain mistä sen voisi vaihtaa). itse 3gp video on kyllä sopiva koko näytölle!
     
  17. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ei sillä luurin merkillä ole väliä vaan sillä mitä se puhelin osaa toistaa kunten ilmoitit että haluat 3GP luuriisi niin käytin eka tota Xilisoft MP4 Converter
    niin tän hetken oma N90 ja työ 6131 video nyki kun oli liian raskasta pyörittää nyt käytän ImTOO 3GP Converter toimii juuri niin kun pitää nyt ainut ongelma on että kännykän akku ei kestä kuin yhen 40min sarjan sitten kuukahtaa no se riittää juuri ruoka tunnin ajaksi

    niin ja ilmais versiossa on 2min rajoitus mutta netistä saa myös ilmaiseksi koko version en tiedä mistä sain tämän kaverilta kun valitin MP4 videon nykimistä

    ImTOO_3GP saa valita moni eri vaihto ehtoja

    resoluutio 176*144 -> 354*240
    Full sceen \ wide sceen
    saa valita MP4 ,3gp,WMV ym tallennus muodon
    Bit ratea ite alentamalla voi varmistaa että video ei nyi omassa ruudussa

    [​IMG]
     
  18. ode90

    ode90 Member

    Liittynyt:
    14.01.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    selitin huonosti, mutta mulla on yks conventer ohjelma jolla muunnan videot 3gp muotoon. Itse puhelimessa (w300i) oleva ohjelma näyttää sen videon puolella näytöllä! Eli jos joku tietäisi siihen puhelimeen sellaisen ohjelman jossa olisi mahdollsuus kääntää kuva esim. sivuttain koko näytölle. nokian s60 puhelimiin tälläisiä ohjelmia on!
     
  19. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse käytän smartmovien convertointi softaa. Sopii useimpiin nokian malleihin ja on helppo käyttää. Jos joku ei osaa niin laittaa pm:ää. Ja saa ilmaiseksi jos ei halua maksaa. Pakkaa noin 700Mt:n leffan asetuksista Riippuen noin 150-300Mt:n kokoon. Voi säätää ääniominaisuuksia ja kuvanlaatua yms. Ja helppo. Tekee oman kansion jonne kääntää esim työpöydälle. Mielestäni hyvä perus softa toi. kysy yksityisviestillä lisää kuka tahtoo
     
  20. SaNTei

    SaNTei Member

    Liittynyt:
    06.06.2006
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toimiiko tämä Nokia 5300 Xpress Music kännykässä? Jos toimii, niin suositelkaas jotain hyvää ohjelmaa, jolla saa myös tekstitykset elokuvaan.
     
  21. poikam

    poikam Guest

    Voisko joku tehdä joka asian ymmärtää ja osaa ohjeet käyttäjien tekemät oppaat palstalle. Olen ite kans kokeillut saada leffaa puhelimeen mutta järki ja hermot ei ole vielä riittäneet :)
     

Jaa tämä sivu