1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Leffa ei näy dvd-soittimessa?

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi dragonia 11.04.2006.

  1. dragonia

    dragonia Guest

    Miksi DVD2SVCDllä tehty elokuva ei näy hyvin dvd soittimessa vaikka muut samalla ohjelmalla tehdyt näkyvät? Leffa näkyy koneelta normaalisti mutta dvd-soittimessa välkkyy ja kuva sinkoilee alalaidasta ylälaitaan. Mikä voisi olla vikana? Ja toinen kysymys, miten saan poistettua tekstityksestä joitakin riviä pois. Olen kokeillut joillakin ohjelmilla mutta kun tallennan muokatun tekstityksen niin se ei enää näy itse elokuvassa. Mikä vikana? Kiitos!
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyseessä NTSC elokuva ja toimivat olisi PAL elokuvia?
    Kyllä noita tekstimuotoisia tekstityksiä voi muokata notepad/muistiolla.
    Parempi on tietenkin käyttää esim. subtitle workshop:ia.
     
  4. dragonia

    dragonia Guest

    Siis kun teen yhden videon DVD2SVCD ohjelmalla niin video ei näy DVD soittimessa. Muut videot kyllä näkyvät. Onko videossa jokin vikana? onko olemassa estoja mitkä voisivat estää videon näkymisen dvd soittimessa? Tehty video on pal muotoa. Muut videot kyllä näkyvät mutta tämä yksi ei näy. Mistä johtuu?
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Itse tehtyihin levyihin on hankala estoja kovin helposti tehdä eikä mikään ohjelma taida niitä oletuksena tehdä (CSS, Macrovision, rpc jne).
    Ainut mikä tulee mieleen on että lopullinen video ei ole aivan DVD speksin mukainen ja DVD soitin toistaa sen takia videon väärin.
    Käytitkö mitä encoder:ia ja mahdollista kokeilla toisella Encoder:illa?
     
  6. dragonia

    dragonia Guest

    TMPGenc teen. miten saan sitten sen värinän pois?
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    DVD2SVCD:n 1.2.3 versiossa on ainakim mahdollista käyttää QuEnc:iä jolla kannattaa kokeilla tuleeko sitä värinää.
     

Jaa tämä sivu