Sähköposteissa on viime aikoina alkanut pyöriä Leap Frog niminen älykkyystesti, jonka lapsikin ratkaisee 3 minuutissa. Katselin testiä hetken, jonka jälkeen totesin, että tehtävä on mahdoton. Sanokaa jos olen väärässä. Googletuksella löytyi paljon keskustelua, jossa puolet väestä kertoi tehneensä testin 15 sekunnissa ja taas toinen puoli tiesi linkin, mistä ratkaisu löytyy (hintaan 1,5 euroa). Kukaan ei kuitenkaan kertonut ratkaisua. Tjaa-a, paljonkohan sekin jannu rikastuu tuolla kikkailullaan...
Spoiler 3,5,6,4,2,1,3,5,7,6,4,2,3,5,4 eli klikkaa numeroiden mukaisen kiven päällä olevaa sammakko, ei toi välttämättä ole kaikille aivan helppoa.
Katsos vaan. Nyt kun näin ihan selkokielisen vastauksen ilman maksuliitteitä, ryhdyin uuteen tutkintaan. Ja piru vie, onhan sillä ratkaisu. Mutta... Voipi olla, että ratkaisusivun rakentaja silti saa kassaansa muutaman euron.
Olen tehnyt tuon. Melko hauska.. Ei siinä kauheasti aikaa mennyt. No mutta tuollaisia haluaisin tietää lisää. Jokusia olen kokeillut, mutta nuo ovat aina hauskoja..