Minulla on litteä LCD näyttö jonka merkki on Acer AL1715. En ole vielä puhdistanut sitä kertaakaan, joten se on aika likainen. Siinä on rasvaläikkiä sekä pölyä. Miten voin sen puhdistaa vahingoittamatta näyttöä?
Tästähän oli täällä aiemmin juttua. Littujen käyttöohjeet eivät tosiaan taida suositella perinteisen IPA:n käyttöä, mutta käytännössä olen kyllä juuri tuolla isopropanolille (IPA) parin läppärin näyttöjä useamankin kerran putsannut, eikä siitä mitään näkyvää haittaa ole ollut. Varsinkin rasvainen lika kuitenkin lähtee paljon paremmin kuin pelkällä pesuainevedellä.
Mulla on just tota, mitä tuolta verkkokaupasta saa. En kyllä suosittele mitään saippuasäätöö. Joissain puhdistuainetuubin ohjeissa pyydetään näyttöä olemaan puhdistuksen ajan päällä. Vissiin just, että skriini pitää olla lämmin. Jollain pitkäkuituisella mikrokuituliinalla tai pyyhkeellä pyyhit sitten pois.
Juu, mulla on käytössä linssien ja tft-näyttöjä varten tehty pehmeä liina. Pitkäkuituista mikrokuituliinaa opastettiin käyttää yhdessä puhdistusaineen ohjeissa.
Vielä näytön puhdistuksesta....Tilasin semmoisien kun Oneclean Missä on mikrokuituliina ja alcoholiton aine samassa paketissa. Ei oo tuhonnu mun litteetä näyttöö ja puhdistan telkkarin kans sillä. Suosittelen. http://www.supergo.fi/kauppa/tuote.php?id=196&pid=20
Päätin kysyä että voiko noilla aineilla puhdistaa kannettavan koneen näyttöä? Nimittäin, yksi asioista tietämätön näytti yhtä asiaa ja painoi sormella näyttöön kiinni joten siitä jäi aivan uskomattoman ärsyttävä sormenjälki. Tuo kannettavan näyttö tuntuu keräävän pölyä ihan kiitettävästi joten pitääkö sitäkin varten olla joku mikrokuituliina? Nimittäin, en uskalla puhaltamallakaan niitä ottaa pois koska silloin saattaa lentää sylkeä näytölle..
Varminta olisi varmaan soittaa/mailata maahantuojalle ja kysyä sieltä nimenomaan oman läppärisi suositusta.
Viikon vinkki! Hello, Oneclean jota käytän niin se on semmoinen tasainen eikä tee mitään painaumia litteisiin näyttöihin eikä kannettaviin. Kaverilla meni näyttö pilalle kun meni pyyhkimmän käsillä.