LCD näytön puhdistus?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi huge89 05.11.2005.

1. huge89

huge89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on litteä LCD näyttö jonka merkki on Acer AL1715. En ole vielä puhdistanut sitä kertaakaan, joten se on aika likainen. Siinä on rasvaläikkiä sekä pölyä. Miten voin sen puhdistaa vahingoittamatta näyttöä?

2.  
  3. lommi

lommi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Tästähän oli täällä aiemmin juttua. Littujen käyttöohjeet eivät tosiaan taida suositella perinteisen IPA:n käyttöä, mutta käytännössä olen kyllä juuri tuolla isopropanolille (IPA) parin läppärin näyttöjä useamankin kerran putsannut, eikä siitä mitään näkyvää haittaa ole ollut. Varsinkin rasvainen lika kuitenkin lähtee paljon paremmin kuin pelkällä pesuainevedellä.

Viimeksi muokattu: 26.01.2009
  5. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    voikos jotain haaleaa saippuaseosta käyttää?

6. timonsteri

timonsteri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on just tota, mitä tuolta verkkokaupasta saa. En kyllä suosittele mitään saippuasäätöö. Joissain puhdistuainetuubin ohjeissa pyydetään näyttöä olemaan puhdistuksen ajan päällä. Vissiin just, että skriini pitää olla lämmin. Jollain pitkäkuituisella mikrokuituliinalla tai pyyhkeellä pyyhit sitten pois.

7. PELIHIRMU

PELIHIRMU Guest

pyyhi mikrokuitu liinalla luutusta ja paperista jää rantuja

8. kaiasp

kaiasp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joku antistaattinen puhdistusaine on paras...Itse käytän aidatan screen cleaneria ja liinaa.

9. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Saippuasta taitaa jäädä pintaan kalvo, en uskaltaisi suositella.

10. timonsteri

timonsteri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, mulla on käytössä linssien ja tft-näyttöjä varten tehty pehmeä liina. Pitkäkuituista mikrokuituliinaa opastettiin käyttää yhdessä puhdistusaineen ohjeissa.

11. trustac

trustac Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juup, suosittelen itse ainakin juuri tuota verkkokauppa.comista saatavaa tököttiä :)

12. visioneye

visioneye Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vielä näytön puhdistuksesta....Tilasin semmoisien kun Oneclean Missä on mikrokuituliina ja alcoholiton aine samassa paketissa. Ei oo tuhonnu mun litteetä näyttöö ja puhdistan telkkarin kans sillä. Suosittelen. http://www.supergo.fi/kauppa/tuote.php?id=196&pid=20

13. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Päätin kysyä että voiko noilla aineilla puhdistaa kannettavan koneen näyttöä?
    Nimittäin, yksi asioista tietämätön näytti yhtä asiaa ja painoi sormella näyttöön kiinni joten siitä jäi aivan uskomattoman ärsyttävä sormenjälki.

Tuo kannettavan näyttö tuntuu keräävän pölyä ihan kiitettävästi joten pitääkö sitäkin varten olla joku mikrokuituliina? Nimittäin, en uskalla puhaltamallakaan niitä ottaa pois koska silloin saattaa lentää sylkeä näytölle..

14. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Varminta olisi varmaan soittaa/mailata maahantuojalle ja kysyä sieltä nimenomaan oman läppärisi suositusta.

15. visioneye

visioneye Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viikon vinkki!

Hello, Oneclean jota käytän niin se on semmoinen tasainen eikä tee mitään painaumia litteisiin näyttöihin eikä kannettaviin. Kaverilla meni näyttö pilalle kun meni pyyhkimmän käsillä.

16. Edille

Edille Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    moi ostin hama puhdistusliinapaketin ja siitä jää ikäwästi nukkaa läppärin näytölle

Jaa tämä sivu