Moro. Koitin googlettaa tietoo langattomista (radio) kuulokkeista, mut ei oikeen osunu mitään tuoretta infoo.. Oisko kellään jotain testejä tai muuten infoo asiasta.. ite en tajua noista äänenlaatu jutuista yhtään mitään, mutta en kehtais ihan huonookaan ostaa. Sen oon saanu jo selville, että infrapuna ei sovellu kovin hyvin (tarvii näköyhteyden tukiasemaan) vaan ois parempi käyttää radiokuulokkeita. Tarkoituksena kuunnella musiikkia erihuoneissa ja jopa nukahtaa musiikinkuuntelun lomassa ;=) Ja hintapuoli... turhasta en kehtais maksella.. mitä kattelin prismasta, ni 80€ sijotuksella sais jo ainakin philipsiä. Kait se maksimi sijotus ois jossain 130€ tietämillä.
Tossa ainakin on todella laadukkaat kuulokeet: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26117 Luvattiin 100m kantomatkaa ja kolmea eri kanavaa. Tunnetustikin Sennheiser on laatu merkki.
Kiitokset vinkistä.. vähän mulla oli jo mielessä Sennheiser, mut en vaan muista et minkä takia=) Taisivat Pulkkisessa jotain puhua tuosta merkistä. Pitääkin käydä vähän paikallisista liikkeistä vilkuilemassa.. jospa niillä ois tuota hyllyssä.
parhaiten löytyy tekstiä kun kirjoittaa googleen "langattomat kuulokkeet testissä" (ilman" ja ") siellä on ad:n sivusto heti ensimmäisenä.
Etsin langattomia kuulokkeita itsekkin pitkään. Lopulta päädyin Sennheiseriin - voin lämpimästi suositella Sennheiser RS 120. Ostin verkkokauppa.comista ja hinta oli 75 € tietämillä. . Huom! verkkokaupan tuoteselostukset ovat virheelliset ainakin RS 110 ja RS 120 osalta!!! . RS 120:ssä tukiasema toimii säilytystelineenä ja kuulokkeiden laturina. Kuulokkeet pysyy laturissa kiinni painovoiman ja magneetin avulla. Äänenlaatu on loistava ja kuulokkeet ovat hyvin kevyet. Kantamaa on riittävästi. Tukiasemassa 3 taajuuasaluetta valittavana ja kuulokkeisa hienosäätö.
Päädyin ostamaan RS130 kuullokkeet. 120 mallissahan on käsiviritys ja tuossa RS130:ssä on automaatti. Lisäksi 130 kuulokkeet on mukavammat. Monestihan laatu maksaa ja sainkin köyhtyä 130€ noista, mutta eiköhän niistä riitä iloa useaksi vuodeksi. Eipä ois ehkä markka-aikaan tullu tämmösiä hankintoja tehtyä ;=)
millaisia kokemuksia RS130:stä? Itselle ko. malli ei olisi sopinut, koska ostin 2 x RS120. Nyt on TV ja PC viritetty. Kuulokkeita säätämällä lähde vaihtuu. Samanaikaisesti kaksi voi kuunnella TV ja/tai PC:tä
Eikö ois toiminu.. eikös ne käytä samoja taajuuksia.. Ja noitahan ei oo mitenkään salattu, eli naapuritkin voi kuunnella=) Pitäskin joskus testata tuota, että toimiiko eri merkkisilläkin. Tietääkseni eroina 120 ja 130 mallien välillä on kuulokkeet. Automaattinen kanavan viritys, paremmin istuvat kuulokkeet ja surround ääni. Ainakin ite oon tyytyväinen tuohon RS130 malliin.
Tänään tuli Sennheiser 130 kuulokkeet postissa mutta kuulokkeet eivät istu oikein hyvin päähän vaan tuntuvat hieman liian väljiltä. Saako sankaa mistään säädettyä että pysyisivät hieman tiukemmin ja tukevammin päässä? Itse en ainakaan löytänyt muuta säätöä kuin pituus suunnan säädön.
Jaas. En kyllä huomaa mitään säätöö tuohon "tiukkuuteen". Mulle nämä käy ihan tukevasti. Mulla pituus säätö lyhimmillään. En tiiä et miten tiukat haluaisit niistä, mut ainakaan "kuulosuojaimia" näistä ei saa.. eli ulkopuolelta melko hyvin kuuluu, vaikka luurit oiskin korvilla. Jos mahollista, ni käy liikkeessä kokeilemassa, et onko niissä eroo=)