1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LAN yhteys katkaisee itsensä satunnaisesti?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Toniman92 13.02.2014.

  1. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hei, ongelmana ollut nyt siitä asti kun päivitin toisessa koneessa emolevyn, prosessorin ja näytönohjaimen sekä lisäsin SSD:n, eli noin 2 kuukauden ajan, että LAN (Lähiverkkoyhteys) pätkäisee itsensä satunnaisesti sekunnin ajaksi.

    Huomaan tämän siitä että joko kaikki Skype kontaktit menee hetkellisesti Offline tilaan, tai jos satun katsomaan Windows palkkia, niin "Verkkoyhteydet" kohdalle tulee punainen raksi hetkellisesti.
    Myös PING on ollut normaalia korkeampi Online peleissä, ja muutenkin yhteys tuntunut vajavaisemmalta entiseen kokoonpanoon verrattuna, esim. Skype puheluissa näkyy yhteydessä "Hidas" vaikk entisellä kokoonpanolla ei ollut tätä. En enää tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä, viedä emolevy takuuseen kusisesta LAN portista, ostaa uus kaapeli/modeemi? Asentaa winukka uusiks tms...

    Entinen kokoonpanoni:
    ASUS M5A97
    Phenom 960T
    8GB RAM (sama kuin nykyisessä koneessa)
    XFX 550W
    ASUS DVD+/-RW
    BitFenix Raider
    Seagate 1TB
    ASUS GTX 560 TI TOP

    Nykyinen kokoonpano:
    ASUS Z87-A
    Intel Core i5-4670K
    8GB RAM
    XFX 550W
    ASUS DVD+/-RW
    BitFenix Raider
    Seagate 1TB
    Kingston V+300 240GB SSD
    ASUS GTX 560 TI TOP
    Windows 7 64 bit Home Premium (FIN)

    Ajureina: Realtek Gigabit Ethernet
    Modeemina toimii ~7 vuotta vanha TeleWellin härpäke (Telewell EA-501 ADSL Modem)

    Olen koittanut selvittää ongelmaa itse, mutta ideat loppui kesken. Kuvia (esimerkki mitä Skypen kontakteille käy tämän aikana) sekä nettiyhteys:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mitä olen yrittänyt: Ajureita, ajurien asetuksia, verkon asetuksia yms. (Kaikki Energy Efficient Ethernet / Vihreä Ethernet yms pois päältä)

    Olen miettinyt voisko tää johtua tuosta IPV4 yhteydestä? Olen lukenut että tuo IPV4 olisi jo antiikkinen yhteysmuoto ja pitäisi siirtyä IPV6, mutta miten tämän voi suorittaa?

    Kiitoksia vastauksista ja anteeksi pitkästä aloituksesta.
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2014
  2.  
  3. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Käsittääkseni et voi tohon vaikuttaa. ISP:n tarvii tukee IPV6.

    Koita auttaako erillinen verkkokortti. Emon piiri voi olla rikki. Sellaset maksaa jotain kympistä pariin kymppiin.
     
  4. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    sinuna vaihtaisin sen telepuuron adsl modeemin uuteen.

    siitä kannattaa lähteä liikkeelle jos tosiaan on 7 vuotta vanha vekotin paikallaan,eivät ne ole ikuisia.
     
  5. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juu, uusi modeemi ollut ajatuksissa jo kauan, johtui vika siitä tai ei.

    Okei, kiitoksia, olen aina luullut että tuohon voisi vaikuttaa.

    Erillinen korttikin käy ostoharkinnan alla, kunhan ensin saan mahdollisimman paljon poissuljettua mahdollisia softa ongelmia.

    Äsken tuli suoritettua ajurien täysin puhdas asennus/poisto, ja ennenkuin asensin uudestaan, hard resettasin modeemin. Katsotaan miten pelittää.

    Kiitoksia vastauksista tähän mennessä.
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2014
  6. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Itellä meni ja telehelli vuodessa, alko pätkiä vähän väliä yhteyksiä. Kait noi modeemi/reititinlaitteet vaan käy niin kovalla rasituksella. Purkki vaihtoon ja hyvin on pelannut siitä lähtien.
     
  7. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Ne kuolevat siihen kun ei ole minkäänlaista jäähdytystä ja 24/7 ovat päällä. Itse olen lisännyt kaikkiin reitittimiin ja modeemeihin niiden kuumeneviin piireihin alumiinisia jäähytinripoja jotta niiden elinikä pitenisi. Ostin pari vuotta sitten uuden telewellin ja vilkaisin sisälle niin olivat lisänneet tasan samoihin piireihin jo tehtaalta jäähdyttimet kiinni (vrt. aiemmat revisiot joissa niitä ei ollut).

    http://www.ebay.com/sch/i.html?_sac...kw=heatsink+plaster+adhesive&_sop=15&_fcid=70
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&LH_BIN=1&_nkw=aluminium+heatsink&_sop=15&_fcid=70

    Parin euron sijoituksella kuka tahansa saa reitittimen, modeemin tai yleensä minkä tahansa vastaavan laitteen elinikää kasvatettua vähintään parilla vuodella.

    E: Itse epäilisin myös modeemia. Jos verkko-ohjaimessa, ei siis ajureissa vaan itse piirissä, olisi jotain vikaa, niin se todennäköisesti häviäisi koko koneesta vikatilanteessa. Lisäksi tuo yhteyksien droppaus on normaalia telewellin laitteelle kun se on hajoamassa.
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2014
  8. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Tonnäkönen vehje

    https://telewell.fi/_thumbs/wManage/images/products/200x200_44310_TW-EA501v3b.jpg

    Noi tosiaan ylikuumenee helposti.
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2014
  9. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 14.02.2014
  10. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    No tuota hain juuri takaa, että lämpö ne vie...

    Mistä noista varmaksi voi sanoa mitä siellä kuorien sisällä lymyää. Kyllähän se varmaan pari vuotta rullaa ilman modaamista :)
     

Jaa tämä sivu