LAME v3.92 ja audiopakkaus

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi shad0wman 25.02.2003.

1. shad0wman

shad0wman Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli, tässä kun olen tekemässä DivX-videota, videopakkaaja on tietysti DivX 5.0.3, mutta sitten tulin ajattelleeksi tuota audiopakkaajaa. Latasin tuon LAME v3.92:n, ja asensin sen painamalla oikeaa hiirenappia LameACM.inf:n kohdalla ja painamalla asenna. Sitten menin testaamaan VirtualDubissa onko se siellä - ei ollut. Koitin asentaa uudestaan, mutta ei siltikään ollut.

Tarvitsenko jotain muita tiedostoja myös kuin tuon, vai onko tässä jokin väärä tiedosto?

2.  
  3. Khauron

Khauron Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Itse olen pakkaillut aina Lamen kanssa komentoriviltä, eli sen lame.exe -tiedoston kanssa. Tällöin saa itse asetettua esimerkiksi haluamansa profiilin ('--alt-preset standard') tai ylimääräiset määritykset (kuten '-Y'). Täksi suosittelen sinuakin kokeilemaan komentoriviä. Tuon ACM:n kanssa leikkiminen voi polttaa sormet aika hyvin, sillä esimerkiksi joint-stereon muuttaminen stereoksi voi aiheuttaa aika mukavaa mössöä ulostulossa.

Tutustu siis tuohon lame.exe -komentorivihässäkkään. Esimerkiksi (tässä voi näin ulkomuistista olla jotain pientä häikkää) jos haluat Constant Bit Rate (CBR) 128 kbps -ääntä ulos, menee komentorivi: 'lame --alt-preset cbr 128 wav_file.wav mp3_file.mp3'. Jos taas haluat Average Bit Rate (ABR) 160 kbps -ääntä ulos, menee komentorivi: 'lame --alt-preset 160'. Tajuatko?

Ja jos siltikin haluat Lamen toimimaan ACM-tilassa, täytyy sinun imuroida ja asentaa VirtualDubMod. Siinä ei tarvita mitään riff-wav -headereita vaan homma toimii helpommin.

Jaa tämä sivu