LAME 3.93.1 --->VS<--- 3.95

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi Atsaloom 02.03.2004.

  1. Atsaloom

    Atsaloom Regular member

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    262
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse muutan alkuperäisiä musiikki cdeitä MP3 muotoon suuria määriä, joten ehdottomasti parhaimman laadun lisäksi kaipaan myös nopeutta. Tähän asti olin käyttänyt CDex 1.51 mukana tulevaa Lame 3.92 koodekkia, mutta siirryin juuri uusimpaan 3.95:een.

    Cdeiden rippaus hidastui ÄÄRIMÄISEN paljon, -moninkertaisesti, joten hommaa ei voinut hyväksyä. Etsin netistä hieman vanhempaa versiota Lamesta ja päädyin 3.93.1:een. Rippaus toimii taas paljon nopeammin, mutta jäin miettimään, että miksi ihmeessä uusin koodekki toimii minun kohdallani niin huonosti? Mitä hyvää uusimmassa Lamessa on vanhempiin nähden? Kannattaako pitäytyä vanhemmassa sen takia, että se on moninkertaisesti nopeampi?

    Käytän rippaamiseen CDExissä asetuksia Very High-quality q=0 & 224 kbps, koska haluan etenkin klassisessa musiikissa varmistua äänen parhaasta laadusta.
     
  2.  
  3. ~Jööman~

    ~Jööman~ Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käytä versiota 3.90.3 ja --alt-preset extreme tai --alt-preset insane astuksia. Niitten pitäis olla hyviä klassiselle. Muulle musiikille --alt-preset standard. Sitä en tiedä kuinka se onnistuu CDex ohjelma, koska ite käytän EAC:tä.

    Täältä http://www.rarewares.org/ löydät kyseisen version

    3.95.1 pitäis olla nopeampi, kun aikasemmat versiot.
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2004
  4. pekka_t

    pekka_t Member

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laitoin alt-preset standard asetuksen päälle. Mitä tämä asetus käytännössä tarkoittaa? Tämän jälkeen sain valita min ja max bitraten. Olisiko 192-320 hyvä? Entä mitä tuohón VBR qualityyn pitäisi laittaa(VBR 0-9)?
     

Jaa tämä sivu