Lacie 250 GB ulkoinen kovo - laitetta ei voi pysäyttää

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi -maXell- 24.05.2006.

1. -maXell-

-maXell- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkäs hankinnassa olis LaCien 250 gb ulkoinen kovalevy USB2.0 liitännällä, välimuisti 8. Tuote on takuukorjattu puolen vuoden takuulla. Tänä aika ehtii hyvin testailla toimiiko kovalevy vai ei. Hintakaan ei ole paha (115 €). Kovalevy lähinnä tarkotettu videoiden ja kuvien tallennukseen.

Kovalevyhän on alustettu FAT32, voidaan formatoida NTFS:ksi - tässä ei pitäisi kaiketi olla ongelmia (ellei sitten ole niin kapula koneiden kanssa kuin minä). Firewire-liitäntäähän tässä ei ole, mutta pidemmän päälle tuo usbihan on se parempi vaihtoehto. Niin ja ajurit kuulemma kannattaa hakea kotisivuilta ettei tieto ala yks kaks katoamaan...

Laciesta olen kuullut sekä positiivista että negatiivista, forumin haullakin löytyi kivasti tietoa. Ostaisitko sinä vähän halvemmalla takuukorjatun tuotteen vai sitten kalliimmalla tuommosen 2 v. takuun omaavan tuotteen? Viittä vaille olen tekemässä tilausta, joten kertokaahan mitä mieltä olette.

Viimeksi muokattu: 24.05.2006
  2.  
  3. Camee

Camee Guest

Ostin USB-levyn syksyllä ja ollut siitä lähtien päällä. Täynnä tavaraa tuntuu olevan.
    Aivan samahan se on, ostaako uusi vai käytetty. Käytetyssä on käytetyn hinta. Tarjoan formatointiin:

http://www.soft32.com/download_151.html

Kätevä ohjelma vaikka osiointiinkin.

4. janne59

janne59 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  5. Juffeo

Juffeo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ehdottomasti kannattaa!
    Mulla on kyseinen kovo ja käytän Fat32:lla. Ja voin sanoa että se soveltuu kaikkeen mihin vain sitä tarvitset. Itse ainakin pystyn pelaamaan, katsomaa ja kuuntelemaan. Mitä vielä?

Mutta täysin uuden saat jo 129 €
    esim. ServIt:stä

6. pisberg

pisberg Guest

mulla noita lacien 250gigasia 2kapaletta toinen levis 6 kk sisällä mutta siinä olikin ylläri ylläri maxtorin sisäkalut sain uuden tilaalle ja onneks oli WD kovo sisäpuol toinen on raksuttanu koht vuoden tosa se onkin sitten seagate ja ei ole ongelmia vielä ollut...
    toi eka alko heti ekan kk aikana sekoilla en vaa jaksanu tyhjentää ja viedä vaihtoon sit vast ku levis kokonaan ja kaik tavara oli menetetty niin oli pakko vaihtaa ja se sitten vitutti hieman=)

7. pisberg

pisberg Guest

suosittelen kyllä NTFS:ää sihen jos jotain isoja tiedostoja aiot laittaa.. esim DVD imaget ei suostu menee toho FAT32:seen koska se ei tue niin isoja yksittäisiä tiedostoja....

8. Hurlumhei

Hurlumhei Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin viime jouluna LaCien 150 gigan kovon; mp3 soivat sieltä hyvin USB2:n kautta. hyvin on toiminut, ei voi moittia. En toisaalta ole katsonut minkä merkkistä rautaa siellä sisällä on.

9. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Heräs iha mielekiinto et mihe/mite ne tiedostot muka katoo?
    Ittel toiminu ko.levy iha usb-ajureil/ohjaimil jokuse kk...

10. Juffeo

Juffeo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo isoja ei pysty olen sen orja x(
    Toisaalta Fat32 on ollut hyötyä linux seikkailuissani :)

11. -Rex-

-Rex- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo kuten Pisberg tuossa jo totesi niin nuo Maxtorilla rullaavat tuppailevat olemaan heikompia kuin toiset. Eli siinä mielessä jos saat tietoosi mitä se Lacie (siis se takuukorjattu) on syönyt niin voisi olla jopa parempi kuin pakasta otettu. Jos ei niin sitten ostat kerralla uuden. Itselläni noita Lacien P3 malleja useita ja myös Big Disk mallistoa ja hyvin rullaavat.
    *EDIT:typo*

Viimeksi muokattu: 24.05.2006
  12. -maXell-

-maXell- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päätin panostaa sit tohon uuteen LaCien ulkoiseen kovoon, hinta 129 € Tietoasemalla. Alustin kovon NTFS:ksi, hyvin näyttää pelittävän.

Ja mitä tuohon tietojen yks kaks katoamiseen tulee niin näin olen kuullut ja itseasiassa luinkin keskustelualeelta. Itsekin kyllä mietin, että mihin ne tiedot voi kadota...

Itselle tuli tosin tämmönen virheilmoitus, en tiedä johtuuko siitä, että virrat otin pois pois LaCiesta.

WIndows - Viivästetty kirjoitus epäonnistui

Järjestelmä ei pystynyt tallentamaan tiedoston \Device\HarddiskVolume4\$Mft kaikkia tietoja. Tiedot on menetetty. Virhe saattaa johtua tietokoneen laitteistohäiriöstä tai verkkoyhteydestä. Yritä tallentaa tiedosto muualle.

Siirsin kovolle tietoja ja kyllä ne siellä kovolla ovat ja toimivat. Tää herjaus nyt vaan ihmetyttää. Ilmestyy yleensä siinä vaiheessa, kun sammutan ton kovon (siis sammutan laitteistonhallinnan kautta ja sit virta pois takaa). Tästä seuraakin tyhmä kysymys - pitääkö tuo Lacie olla virrat päällä koko ajan?

Viimeksi muokattu: 25.05.2006
  13. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itte ainaki sammutte iha millo tykkää(ei tallentaes/samalla katselles filuja) eikä ko.ilmotust o tullu.

14. pisberg

pisberg Guest

no noita katkoja toi mun eka lace alko harrastelee jo ekan kk aikana..
    kesken leffaa kovo yhtäkkiä sammus (vaikka virrat oli päällä ja lamppu palo) sit ku veti virrat pois ja käynnisti uudestaan niin toimi taas..sit se alko temppuilee neron kanssa jätti levyn poltot kesken senjälkeen ei rar tiedostot enään saanu auki ja sit se ei enään huolinu isoja siirtoja sinne lainkaan ja lopuks koko kovo kuoli...eli jos noita katkoja alkaa syntyy niin liikkeeseen vaan ja paketti vaihtoon=)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.05.2006
  15. Camee

Camee Guest

Ennenkuin katkoo USB-levyltä sähköjä, kannattais katsoa oikeelta alhaalta "poista laite turvallisesti", ja toimia sen mukaan. Ite teen aina noin ja olen välttynyt ongelmilta.

16. pisberg

pisberg Guest

joo mutta se kokovo hävis sieltä kokonaan vaikka sähköt oli päällä sit ku otti pois ja laitto päälle niin se palas takas näkyviin

17. Camee

Camee Guest

Ok.

18. -maXell-

-maXell- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itsellä ei suostu sammuttamaan Poista laite tai katkaise siitä virta -namiskuukkelista oikealta alakulmasta. Ilmoittaa seuraavaa:

Ongelma poistettaessa USB-massamuistilaite. Laitetta WDC WD2500JB-22GVCO USB Devise ei voida pysäyttää juuri nyt. Yritä uudelleen myöhemmin.

Ja tähän väliin parit sadatukset... Tätä nyt on yritetty jo tovi sammutella ja kun ei niin ei. Jos sammutan itse laitteen ni tulee ilmo ettei ole sammutettu oikein. Seur. kerran kun pistän kovoon virrat niin näitä herjauksia latelee oikein kunnolla...

APUA!!!

Viimeksi muokattu: 26.05.2006
  19. pisberg

pisberg Guest

vie vaihtoon!

20. -maXell-

-maXell- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Alustin uudemman kerran kovon sekä ajoin ajurit. vaihdoin jopa usb-kaapelin paikkaa. Nyt pelittää - antaa sammuttaa oikein tehtävien hallinnan kautta. Pitää tarkkailla jatkuuko temppuilu enää tämän jälkeen vai alkoiko toimimaan.

21. Reaper82

Reaper82 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on itselläni LaCien ulkoinen 250gb firewire-kiintolevy.
    Hyvin on toiminut jo yli vuoden kannettavan tietokoneen kaverina (ollut melkein jatkuvasti päällä).

Itsekään en saa sitä koskaan poistettua "turvallisesti", mutta se nyt ei juurikaan haittaa koska voin sammuttaa koneen aina siloin jos tarvitsee ottaa levy irti. Katsoin juuri levyn ominaisuuksista, että välimuisti ei näköjään ole käytössä mutta eipä tuo ole pahemmin käyttöä haitannut.

Enemmän ongelmia aiheuttaa kun ostin 300gb ide-kiintolevyn (seagate) + tuommoisen usb-laatikon sille. Sen saa kyllä poistettua "turvallisesti".
    Aina kun levy on ollut päällä jonkun aikaa ilman että luetaan/kirjoitetaan dataa, niin se sammuu ja tulee noita viivästetty kirjoitus epäonnistui-virheilmoituksia.Onneksi mitään ei ole kuitenkaan hävinnyt.

Viimeksi muokattu: 28.05.2006

Jaa tämä sivu