Elikkäs yhteys pätkii, nopeus katkee kokonaan. Välillä hidastuu ja sitten taas parin minuutin päästä nopeutuu hetkellisesti ja pätkäsee netti-yhteyden poikki. Verkkoyhteyksistä olen yrittänyt korjata yhteyttä uudelleen ja uudelleen, mutta ei auta. tätä on jatkunut nyt paripäivää. Aikasemmin ei ole ollut tämänlaista ongelmaa, yhteyteni on DNA:n 10/1 ja tuo nopeuden heittely ja katkeaminen on download ja upload kaistalla.. koneen ja modeemin buuttaus ei myöskään oikein auta mitenkään, sama jatkuu silti. modemi on Zyxel prestige 600 series, päivitettynä adsl 2+sopivaksi. ja koneessa on winXP+SP2. Operaattorilta kyselin mikä on vialla, mutta eivät ole vastailleet mitään.
Sähköpostia laitoin, eilen. tosin voi olla että eivät vielä ole kerinneet vastaamaan mitään.. mistähän tuo voisi muuten johtua?
Suosittelen, että soitat sinne, niin saat heti tietää, että onko samasta asiasta muut valitellu ja tehdäänkö asialle jo kenties jotain jne...
Joo kyllä kannattaa ehdottomasti soitaa. Noihin sähköposteihin saat odotella todennäköisesti vastausta useamman päivän, niihin vastaamista kun on niin helppo lykätä.
Totta tuokin, mutta oman kokemuksen pohjalta sanon, että tarkemman ja paremmin ongelmaa selvittävän vastauksen saa sähköpostilla, kun ehtivät paremmin ongelmaa analysoida. Voihan olla, että puhelimessa oleva henkilö ei tiedä ongelmaan ratkaisua (ja syyttää asiakkaan laitteistoa). Kannattaa aina tehdä varmuuden vuoksi molemmat, kuten itse nykyään teen
Tämäkin on totta, mutta esim. soneralla asikaspalvelun kautta käyttäjää pyydetään tekemään kaikki perus hommat (windows käyttäjille), joilla testataan, että vika on todennäköisesti jossain muualla, kun asiakkaan laitteistossa. Yleensä myös se viesti vaan menee perille paremmin, jos soittaa...
Itsellä oli vastaavanlainen ongelma soneran laajakaistan kanssa aiemmin ja syyksi todettiin se että sisäinen adsl-modeemi kortti ei "jaksanut" täyttä nopeutta. Olin siis saanut ns. maanatai kappaleen korttia ostaessani. Vika korjaantui kun yhteysnopeutta laskettiin.