Laajakaista

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi masie 19.11.2003.

1. masie

masie Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli mitä lisälaitteita tarvii liittymän lisäksi kun hankkii adsl-liittymän ja minkä hintasia ne on ?. Ja mikä olis hyvä liittymä?

2.  
  3. jrageous

jrageous Guest

Periaatteessa tarvitset joko Verkkokortin tai USB liitännän, joka jo melkein joka koneesta löytyy. ADSL päätelaite tulee kiinni jompaankumpaan. siihen väliin tuleva kaapeli, ja yleensä siihen johto välille puhelinpistoke -> päätelaite. Eipä juuri muuta.

Eli yleensä noissa tulee se Päätelaite tjms. ja tarvittavat kaapelit mukana, tai siis sen saa vuokrata pientä korvausta vastaan, joka on monta kertaa parempi vaihtoehto, koska silloin tuotetuki ja muut tietää mitä tehdä, jos on ongelmia kun sulla on vuokralaitteet. Mutta jos sen hankkii itse niin hinnat pyörii välillä 50-200€ riippuen laitteen ominaisuuksista ja ostopaikasta. Ja tuon liittymän hinta riippuu paljolti missä sijaitset ja mihin hintaan paikalliset yhtiöt noita kauppaa. Ja joka liittymässähän on omat hyvät puolensa. Ja hinta määräytyy sen mukaan kuinka nopean linjan meinaat ottaa. Esim. Auria ja Elisa ovat varmaan ylesisimmät. Ja Sonera. Tai nykyään Auria ja Sonera ovat melkein sama asia. Muita on esim. Saunalahti ja Turun alueella Turku Energian Datasähkö-liittymät. Mutta esim. Aurian kotikaista 1M / 512 hinta on 51€ kuukaudessa + laitevuokra 8€ (käsittääkseni, korjatkaa jos olen väärässä) Ja elisan liittymät ovat hieman kalliimpia. Ja noissa on tietenkin avausmaksut myös. Aurialla luokkaa 80€ ja elisalla luokkaa 120€ Voi olla että noi vaihtelee jos on joku tarjous tai vastaava.

Lisätkää joku jos jotain unohdin tai neuvoin väärin.

4. Olli_ol

Olli_ol Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ainakin gigantti tarjosi jokin aika sitten soneran adsl ja modeemi"kaupan päälle".Itselläni tässä käytössä telewell tw ia-300b adsl pci-sovitin kortti(80€?!) ja soneran 512/512 yhteys.tosin soneran adsl kytkentää saa varautua odottelemaan(jopa 1 kk.).

5. piiska

piiska Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mulla on elisan yhteys 512/512 ja ei oo pätkiny yhteys miltei ollenkaa kun sain asetukset kuntoon.

6. DimaWee

DimaWee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa viellä hankkia siihen puhelin pistorasian ja pistokkeen väliin häiriön poistaja yleensä ekan saa ilmateeks (ainakin ite sain elisalta) ja sitten kun olet koukussa ne maksaa. Yhteyden laatu paranee huomattavasti häröilynpoistajan avulla.

7. Zhame

Zhame Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DimaWee: mitä häiriön poistajaa tarkoitat? onko oikeasti hyötyäkin, onko tietoa hinnasta?

8. jrageous

jrageous Guest

Ja nyt näin joulun alla hakkaa ainakin joka ISP:n puolesta jos jonkin näköistä tarjousta. Ainakin turun suunnassa. Auria, Elisa, Dna ja MTV3 kauppaa ainakin laajakaistaa halvennetuin avausmaksuin...

9. spesari

spesari Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo jrageous kerto jo kaiken oleellisen,mut Olli_ol viestiin et tw ia-300b adsl pci-sovitin kortin hinta pyörii 60€ tietämissä.DimaWee tarkoittaa varmaan että jos sulla on ADSL-yhteyden lisäksi käytössä analogisen puhelinsisäverkon laitteita kuten puhelin, modeemi tai telefax silloin joutuu hankimaan tarpeellisen määrän häiriönestosuodattimia, jotta kaikki laitteet ja ADSL-yhteys toimivat oikein.Joissakin modeemeissa on sisäinen häiriönestosuodatin mut sit pitää analogiset laitteet kytkeä modeemiin.Näin itse ymmärtänyt,korjatkaa jos väärää infoa

10. RealX

RealX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on ollut saunalahden 512/512 adsl puoli vuotta nyt ja olen erittäin tyytyväinen siihen, koska yhteys ei ole ollut kertaakaan poikki. Modeemina telehell tw-ea200 joka on myös toiminut moitteetta.

11. Olli_ol

Olli_ol Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos oikaisusta.En huomannut tarkistaa tän hetkistä hintaa.(100€-80€-60€-?)Ei näköjään kannata ostaa sitä "uusinta uutta",ku hinnat putoo hetkes.

Viimeksi muokattu: 27.11.2003
  12. snapsix

snapsix Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse suosittelen ulkoista adsl-sovitinta jossa käyttövarmuus on parempi kuin sisäisessä adsl-kortissa ja etuna lisäksi mahdollisuus jakaa yhteys myöhemminkin helposti useampaan koneeseen. Jos koneessa on verkkokortti, ei muita hankintoja tarvita, muuten verkkokortti lisää kustannuksia hieman. Lisäksi olen noita telewellin tuotteita vähän oppinut karsastamaan, itse olen suositellut nyttemmin zyxelin tuotteita, jotka ovat vähän kalliimpia mutta omasta kokemuksestani toimintavarmempia. Tällä hetkellä zyxelin ulkoisen sovittimen saa melko edullisesti (jokin tarjouskampanja).

Soneralla on tällä hetkellä laajakaistatarjous meneillään joka kestää jouluaattoon asti. En tiedä josko muillakin kytkentämaksut olisivat tällähetkellä puoli-ilmaisia. (Jokin hyöty joulustakin.)

Jaa tämä sivu