Ongelmana langattoman toimimattomuus...Langattomat "keskustelee" vaivattomasti ja jopa erinnomaisella yhteydellä. Ongelmaksi tulee se, että ADSL-modeemi(Prestige 623r) katkaisee yhteyden palvelun tarjoajaan heti kun ethernet-piuhan irroittaa norm. verkkokortista. Purkkina D-Link DI-514 ja adapterina D-Link DWL-510. Kaikki toimii ilman ongelmia lankoja pitkin...Prestige----> DI-514----> Verkkokortti Mutta heti kun irrottaa verkkopiuhan koneen perästä, katoaa linja DNA:lle, eikä suostu aukaisemaan kun langaton yhteys käytössä... Joku asetus mättää, eikä DNA:lla osattu neuvoa. Jos joku osaa valaista, niin avautukaa...Kiitos!
Oletko tehnyt perusasennuksen aivan ohjeen mukaan? Tuo "Setup Wizard" tekee lähes kaiken automaattisesti mutta internet-yhteystyyppi pitää itse valita (esim. dynaaminen,staattinen) sekä SSID ja channel. SSID ja wep-salasana pitää olla samat myös Windowsissa. Tämä kannattaa ainakin tarkistaa varmuuden vuoksi Ja langattoman asetuksethan pitää aina tehdä verkkopiuhan kanssa valmiiksi ja kun yhteys toimii niin sitten johto irti. Itse olen muutaman kerran yrittänyt säädellä langattomalla tuota "purkkia" mutta karvain kokemuksin.
Ohjeitten mukaan on tehty monet kerrat ja omia säätöjä sen jälkeen vielä useammin. Eikä mikään ole auttanut... Mistä SSID ja wep-salasana tarkastetaan Windowsissa? Ja verkkopiuhan kanssa olen asetukset tehnyt...
Ohjauspaneeli - Langattoman verkon asennus Niin - voihan asetuksia tehdä langattomallakin mutta jos joku menee pieleen niin ainakin purkkiin on yhteys!
Taas kaikki asennettu ohjeiden mukaan.... Yhdistelmällä Modeemi---->Purkki---->Verkkokortti(LAN) toimii moitteettomasti.... Yhdistelmällä Modeemi---->Purkki---->WLAN langattomat keskustelee kyllä keskenään, mutta modeemi ei suostu aukaisemaan ADSL linjaa... Vilkkuu kyllä mutta ei jää auki... Ohjauspaneeli---LAngattoman verkon asennus??? Ei löydy...Pitääkö WLAN olla silloin koneessa... Ei mene nyt järkeen....
D-Link DI-514 manuaalin sivulla 3 on yhteysmalli eli onko sinulla pelkästään yksi kone vai myös esim. läppäri kiinni purkissa? Ja tietysi wlan-kortti pitää koneessa kiinni. Tällöin voit pitää LANin ja wlanin yhtäaikaa auki ja todeta, että wlan toimii!
Eihän tuon pitäisi vaikuttaa mitenkään itse modemi yhteydeen käytätkö d-linkin purkkia kaapelin tai langattoman kortin kautta. Hyvähän se olisi koska tuo asennus jättää asetukset koneellesi ja samalla saat salaus-avaimen jonka siirrät d-linkille. Jos sulla ei näy ohjaus-paneelissa tuota langattoman verkon asennus mahdollisuutta lienee sitten puutetta systeemissäsi. Tai sitten d-linkin purkissasi on vikaa. Vai onko sulla samassa koneessa kiinni kaapeli ja langaton kortti?
No nyt se langaton tuntuu toimivan, mutta vaan niin pirun hitaasti...Hmmm... Pelottaa vaan ottaa tuo ethernetti pois/irti koneesta...Mahtaako langaton vielä skulata sen jälkeen.. Mites sen salausavaimen(WEP) sitten saa, nyt kaikki salaukset pois päältä?? Ja mihin se sitten tallennetaan???
Yritä saada reititin toimimaan ensin ilman salausta ja sitten myöhemmin kokeilla salauksen kanssa, Salasana keksitään itse - tarpeeksi vaikea ja annetaan reitittimen asennusvaiheessa, kun asennusohjelma sitä kysyy. Mikäli on mahdollisuus wpa-salauksen käyttöön niin kannattaa käyttää sitä. Tuosta DI-514:stä on näköjään sellainenkin versio olemassa. Lisäys: tässä hyvä ohje http://www.dlink.fi/?go=jN7uAYLx/oI...hLPG3yV3oUo1+jqltbNlwaaRp6TkkBSLrzyBH/4oIAA==
Niinhän siinä kävi kun sammutin koneen, niin langaton ei saa reitittimeltä osoitteita... WLAN kyllä tunnistaa verkon, mutten sen enempää... Osoitelajina automaattinen yksityinen osoite ei DHCP:n määrittämä... Vaikeeta on....
Näkyykö Windowsin verkkoyhteyksissä tuo wlan-adapteri ja mikäli näkyy niin oletko muuttanut internet protocol-asetukset niin, että ne haetaan automaattisesti? Ja onko reitittimen asetuksissa (Select Internet Connection Type -WAN)dynamic IP address -valittuna?
Kyllä molemmat on kunnossa... Wlan löytyy verkkoyhteyksistä ja hakee ip-osoitteen automaattisesti.. Ja reitittimessä on valittuna dynamic...
Tarkennus - oletko asentanut tuon DWL-510 pci-adapterin niinkuin ohjeissa sanotaan eli ensin driver-cd:n asennus ja koneen sammutus, pci-kortin asennus ja kone käyntiin? Ilmeisesti olet Ja kumpaa ohjelmaa käytät tuon pci-kortin configuroimiseen - Windowsin Wireless Zero Configuration-utility vai D-link Air Utility Tämä D-linkin oma on monipuolisempi ja siitä saa hyvin säädettyä kortin asetuksia. Ja vaikea on kyllä sanoa mistä tuo toimimattomuus johtuu! Jos molempien laitteiden asennus on tehty täysin ohjeiden mukaan niin ei auta, kuin tarkastaa uudelleen, että reitittimen ja wlan-kortin määritykset ovat samat (siis esim. SSID,salasana ym.)