läppärin näyttö rikki, apuja!

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi sammys84 27.02.2012.

1. sammys84

sammys84 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    dodii, kone otti "vähän" osumaa ja näyttöhän siinä meni totaalisesti rikki, valkoisia/mustia raitoja koko näytöllä! kone on Asus, X73TA-TY018V 17,3" mitähän näytön vaihto kustantaa? selviäiskö 150-200eurolla?

tietoa fiksummilta kaivataan!

saisko tuota näyttöä ostettua jostain ja miten työläs vaihtaa itse?

2.  
  3. anttikon

anttikon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Äkkiseltään tuommoinen löytyi.

Tuossa vähän vastaavan paneelin hinta huom: +ALV ja rahdit.

Tietenkin aika kalliiksi tulee kun huolto vaihtaa, itse pystyy vaihtamaan mutta on työläs urakka kun täytyy koko kone purkaa palasiksi.

Toivottavasti tästä edes vähän apua.

PS:Kannattaa kokeilla melkein saada koko kone kotivakuutukseen.

Edit: pari typoa

Viimeksi muokattu: 27.02.2012
  4. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ebaysta voisi löytyä kohtuullisella hinnalla, jos itse vaihtaa.
    Huoltoon ei kannata missään tapauksessa viedä suoraan, maksaa luultavasti sen 300-400 euroa. Kotivakuutusta voisit kokeilla riippuen koneen iästä, kovin vanhaa konetta ei kannata alkaa vakuutukseen pistämään, ikävähennykset kuitenkin syö korvauksen aika nopeasti alas.

5. sammys84

sammys84 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    konehan on vain n2kk ikäinen, kotivakuutus ei oo =/ aika varmasti osaisin/kykenisin vaihtamaan itse,ainakin purkuhommissa oon hyvä =D =D ja kaverikin saattais vaihtaa jos vaan löytys ite näyttö jostaki..

6. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Melkein lähtisin liikkeelle sillä, että ottaisin vanhan paneelin irti niin näkee tarkkaan minkälainen se on ja varaosanumerot ym. Ebaystä noita paneeleja löytää, mutta pitää varmistaa että käyvät juuri tuohon malliin.
    http://search.eim.ebay.fi/?ev=&kw=asus+x73&ect=&elc=3&ec=&eb=Hae

Näyttö ei yleensä ole kovin paha vaihtaa. Jos näytön kehyksissä on jotain tarroja, kumitutteja tms, niin ota irti ja katso, löytyykö alta ruuveja ja jos löytyy niin ruuvit auki ja sitten jollain ohuella muovilastalla tms aukomaan kehystä.

7. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Tämä on todellakin se paras tapa. Turha lähteä koneen mallin perusteella arvailemaan mikä paneeli siellä on käytössä. Lisäksi hinta voi tippua jopa parilla kympillä, eli alle ALV-rajan jos tarkalla paneelin tyypillä etsii. Yleensä samaa paneelia käytetään monen eri valmistajan kannettavassa.

Viimeksi muokattu: 27.02.2012
  8. sammys84

sammys84 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

sain jonkun huoltopisteen ukon kiinni ja lupas vaihdon tehdä töineen 250euroon, huoltoliike on tälläinen kun teknotaikurit.fi, onko kellään kokemusta kyseisestä yrityksestä?

9. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Vaikuttaisi olevan noin 150e turhaa tuossa hinnassa. Jos todellakin haluat tuon todella simppelin homman jollekin ulkoistaa, niin kai sen voi vaikka tuollaiselle firmalle antaa.

10. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onhan tuo kallis, jos itse vaihtamiseen vertaa, mutta jotakuinkin hyväksyttävä hinta. Firmatkin kuitenkin tarvitsee sen katteensa ja koska etenkin takuuhuolloista valmistajat maksavat todella kehnosti, on ilmiselvää, miksi takuun ulkopuoliset korjaukset ovat niin kalliita.

11. sammys84

sammys84 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    noniin, näyttöpaneeli ostettu ja vaihdettu itse, aikaa meni n15min (huoltoliike sanoi että 2h) =) löysin paneelin alkuperäisen atk-huolto.fi liikkeestä, todella hyvää palvelua alusta asti ja paneeli tuli päivässä! 154e kulujen kera oli hinta!!

12. zipperi

zipperi Regular member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Hieno homma!

13. anttikon

anttikon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä että tuli kuntoon ja kohtuu hinnalla vieläpä :)

Jaa tämä sivu