Olen aivan uuno näissä asioissa, joten avun pyytäminen täältä tuntui luonnolliselta. Eli: Prosessorin nopeuteni on tällä hetkellä 1.8 GHz ja kuitenkin haluaisin < 2GHz ja koska kyseessä on läppäri kysynkin : Onko tämä realistinen kellotus läppärille? Tällainen kone siis kyseessä: http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/79181 juu en löytänyt parempaa sivua.
Jos halua < 2ghz eli pienemmäksi, se ei ole lämmöntuotannonkannalta ongelma ja akkukin kestää pidempään, jos taas meinaat ylikellotusta, voi jäähdytys olla ongelma ja jollain softalla tuo kellotus vissiin pitänee tehdä. Viisaammat jatkakoon tästä
Lämmöt tulee hyvin äkkiä ongelmaksi kannettavissa ja 0,2ghz nosto ei tuo kyllä juurikaan tehoja lisää. Miksi haluat kellottaa? eikö pelit pyöri vai teetkö jotain mikä vaatii pelkkää prossun laskentatehoa?
No läppäriähän ei saisi ikinä käyttää pelikoneena, mutta muutamaan peliin pitäisi olla juuri tuo 2GHz. Siksi juuri kysyin onko pointtia läppärillä tällaisessa kellotuksessa.
Miks ei läppäriä saa käyttää pelikoneena? itse olen pelaillu kohta 2v (cod4, wic, cs, lotro) Jos pelin vaatimuksissa on 2ghz prossu miniminä ja koneessasi on 3100-näyttis niin tuskin prossun kellotus ongelmaa ratkaisee.
Ei tämä niin oleellinen asia ollut. Voin mainiosti pelata jotain pelejä tällä, mutta jotain pelejä en. Taitaa olla aika turha kellotus eli kiitos kaikille ja asia käsitelty.
HEH Unohda tuolla haaveilemallsi kannettavalla pelailut. MS:n flipperiä ja palikoiden pudotuspeliä sillä pelaa, mutta ei muuta. Peleissä tarvitaan HYVÄ NÄYTÖNOHJAIN, se on tärkesyjärjestyksessä nro uno. Joku prossupaholainen tulee sitten paljon sen perässä.