Maanantaina olisi lähtö Ausseihin vaihto-oppilaaksi. Lentokentällä läppäriä kun ei saa tietääkseni läpivalaista, miten on muiden "kehittyneiden" elektroniikkalaitteiden laita, esim. käsikonsolit kuten Nintendo DS? Mikä läppärissä vaikuttaa tuohon läpivalaisuun/läpivalaisussa läppäriin?
djaa tämmöistä en ole kuullutkaan Amerikkaan kun matkustin pari vuotta sitten niin läppäri otettiin repusta pois laitettiin omaan muovikippoon ja läpivalaisuun. Sama homma oli kännyköillä yms rojuilla. Eli mulla ainakin läpivalaistiin kaikki omissa kipoissaan, en tiedä nykyistä käytäntöä jos jotenkin muuttunut
Kaikki läpivalaistaan. Olen mennyt sekä digiboksin että läppärin kanssa ja kaikki menee samasta tuutista sisään. Ei ole vakuttanut ainakaan mun "kehittyneen" elektroniikan toimintaan. Windows on yhä yhtä surkea kuin ennen röntgenkäsittelyä.
Itse kuulin asiasta isältäni joka kävi viime vuonna Thaimaassa. Virkailija kysyi erikseen onko repussa läppäriä, (ei ollut) joten ajateltiin myöhemmin että läppäriä ei saisi läpivalaista. Mutta ilmeisesti kysyivät vain sen vuoksi että se läpivalaistaisiin erillään muista tavaroista...
Joo, erikseen pitää kaikki elektroniikka laittaa hihnalle. Ihmettelen kyllä miten ne voi olla varmoja ettei läppärissä tai siinä kohtalaisen suuressa digiboksissa ole pommia? Se tulee yleensä mieleen noissa tilanteissa, eikä lentäminen tunnukaan kovin turvalliselta, kun kaikenmaailman hilavitkuttimia saa viedä matkustamoon.
Juuri sen takiahan ne läpivalaistaan ettei niiden mukana pommeja pääse matkalle mukaan. Kyllä läpivalaisuhenkilöstö osaa hommansa. Kokeileppa joskus viedä läppäri missä kovalevyn paikalla on pommi