Läppäri äänityöskentelyyn (T.I. Firewirellinen, onko niitä enää?)

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi SirKeke 05.02.2012.

1. SirKeke

SirKeke Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen jo parin kuukauden ajan etsinyt sopivaa läppäriä liikkuvaan äänityssettiini ja turhautuminen alkaa olla tosiasia. Texas Instrumentsin Firewirellä varustetut läppärit ovat todella kiven alla...vai löytyykö nykymalleista oikeasti yhtä ainuttakaan?

Tiedätkö läppärimallin, josta löytyy Firewire-portti Texas Instrumentsin piirisarjalla? Jos tiedät sellaisen, olisin todella kiitollinen vinkistä. Googlaamalla olen löytänyt T.I.:n Firewireä lähinnä useamman vuoden vanhoista malleista, jotka ovat joko jo poistuneet markkinoilta tai tehojensa puolensa vanhentuneita.

Tällainen olisi se unelmien kone, mutta olen tässä vaiheessa valmis joustamaan muista ominaisuuksista paljonkin, kunhan tuo FW ja piirisarja olisivat kohdillaan:

Hintaluokkaa alle 1600€
    Firewire-portti (T.I.:n piirisarjalla)
    i7 prossu
    väh. 6G RAM
    väh. 500G 7200rpm kovo
    2G näytönohjain
    kohtuullisen kokoinen näyttö (esim. 15"+)
    väh. 2 USB-porttia

Epätoivoisina hetkinä olen jo harkinnut expresscard-vaihtoehtoa kiinteän Firewiren sijaan, mutta lukemieni käyttäjien kokemusten perusteella myös sen kanssa äänikorttien toimiminen on melkoista lottoa. Jos jollain on käypää faktaa näistä ExpressCard -väyliin liitettävistä Firewireistä ja niiden luotettavuudesta, niin saa todellakin puhua mut ympäri :) Ilman hyviä perusteluja ei pysty ostaan hintavaa läppäriä vaan todetakseen, että sillä ei pystykään työskentelemään.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143

Jaa tämä sivu