läpinäkyvät cd-ärrät?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi olli175 09.06.2004.

1. olli175

olli175 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko totta että halvat cd-ärrät (siis nuo mitä saksalaiset nettikaupat myy puoli-ilmaseksi) ovat heikompi laatuisia kuin tavalliset levyt koska niissä ei ole sitä "pinnoitetta" eli ne ovat läpinäkyviä. Voiko noihin läpinäkyviin kirjottaa huoletta tussilla? vai kärsiikö levy? Joku väitti että ne ei kestä......

Ne oli jotai Top-linejä
    hinta 18,90 euroo / 100 kpl

Kokemuksia?

2.  
  3. taa1000

taa1000 Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    On toiminu mulla ainakin ihan hyvin ja kestää tussiakin. Siitä en tiedä säilyykö tieto kuinka kauan noilla levyillä, omat n 6kk. ja vielä tieto on tallella.

nierlessä mainostetaan näin:
    Topline CD-R 80 Min / 700 MB 52x non printed Spindle

MAKROLON High-Tech Plastic from Bayer, 4-times quality control of each media, additional UV-Protection

erityisesti soveltuu pitkä ikäiseen arkistointiin.

4. RaWsHaRk

RaWsHaRk Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyllä minulla toimii vielä kaksi vuotta vanhatkin poltetut joista näkyy läpi..mutta tuohan on aina tapauskohtaista,huono erä, huonojälkinen polttava jne..tärkeät kamat kannattaisi varmaan polttaa laadukkaille tdk/fuji tms. cd:lle--

5. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minulla on melko läpinäkyviä Emtecin CD-aihoita, ja kun niihin kirjoitteli CD-tussin kanssa päälle, niin huomasin tuossa, että osa levyistä oli muuttunyt käyttökelvottomaksi.
    Eli suosittelen välttämään noita läpinäkyviä.
    Semmoisen vuoden verran ne kesti, sitten rupesivat hajoamaan.

6. jylppy85

jylppy85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan toimivia paitsi itse tein sen virheen että oli pöydällä puoli kesää ja aurinko paistoi päivät siihen niin pilaantu kaikki.

7. nerdee

nerdee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä on varmaankin halvimpia levyjä mitä saksanmaalta saa, joitain 650Mt:n levujä joita hankin autoa varten että saa musiikkia poltella. Suoraan sanottuna levyt ovat surkeita! Kerran pudotin yhden niistä lattialle vahingossa niin kappas vaan maali lähti levyn päältä pois. Lisäksi pakkauksesta löytyi yksi levy jossa ei ollu maalia ollenkaan päällä. Se oli siis täysin läpinäkyvä muovilevy.

8. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mullakin on ollut noita levyjä noissa spindeleissä. Jopa DVD-aihioiden joukossa. 50 kipaleen spindelissä niitä oli kaksikin.

Mutta onneksi itse aihioita oli se 50 kipaletta, eli noi olikin suojaksi laitettuja ;-)

Tiedän erään kaverin joka vaahtosi myyjälle kun spindelissä oli päällimmäisenä tuollainen läpinäkyvä kiekko päällimmäisenä eikä siihen oikein poltto onnistunut. Myyjä kuunteli tarinaa rauhallisena ja otti spindelin seuraavan levyn ja kysyi, että kokeillaanko täällä kaupassa toimisikohan tämä varsinainen aihio paremmin :-D

9. olli175

olli175 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    heheheh... :D

10. nerdee

nerdee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hehehh joo eiköhän niissä avoimissa pötkyissä yleensä oo suojat päissä... Nyt sain vähän parempia saksalaisia levyjä. Kuorissa oli jotain japanilaisia aakkosia! =)

Jaa tämä sivu