Asentelin Noctuan cooleria suorittimelle. Ohjeissa neuvottiin levittämään pieni pisara keskelle ja sitte levittämään siitä asettamalla siili sen päälle. No, sen verran jäykkää oli tahna ettei niin vain levinnyt, joten levitin sitä sitten kortilla. Tahna oli itseasiassa niin jäykkää ettei se meinannut mennä ihan reunoille saakka. Olen lukenut varoituksia siitä ettei tahnaa saa olla liikaa, joten annoin asian olla, sillä olin jo laittanut reilusti enemmän kuin tuon pisaran joka oli ohjeessa. Tahna meni siistinä kerroksena päälle, mutta reunoilla ei sitä ole käytännössä ollenkaan. Nyt on tuuletin kiinni ja näin jälkeenpäin rupesi kaduttamaan. Onko tärkeää että tahnaa on niin että koko pinta peittyy? Kiitos avusta ;>
Mieluusti tosiaan saa peittää koko pinnan, sillä ei Noctuan jäähyjen pohjatkaan mitään peilikirkkaita ole, prosessorin heatspreader-levystä puhumattakaan. Mutta tarkkaile lämpötiloja... jos nousee yli 60 asteen alle 15 minuutissa, niin prossujäähyn pohjan ja heatspreaderin väliin on jäänyt ilmaa eikä kontakti ole kunnollinen. Mitä tulee liialliseen tahnan levitykseen, niin sehän tosiaan on lähinnä sen takia, että tahna itsessään ei ole hyvä lämmönjohde verrattuna metallisiin osiin - tahnan tehtävänä onkin pääasiallisesti syrjäyttää vieläkin heikompi lämmönjohde eli ilma jäähyn pohjan ja prosessoriytimen/heatspreaderin väliin jäävistä minimaalisista railoista.
Lämmöt on idlenä tosiaan n. 27c, vaikka pidän tuulettimia kaikkein pienimmillä kierroksilla, joten ilmeisen hyvin toimii kaikesta huolimatta. Kotelo on itse rakennettu ja ilmankierto ja tuulettimet mietitty tarkkaan. Saa nähdä jos siilin vielä silti irroitan, ihan varmuuden vuoksi. Kiitos vastauksesta!