jäähdytyksessä. onko kotelossa kunnon ilmanvaihto? onko prossucooleri kunnolla kiinni? pyöriikö prossutuuletin? Tuo lämpötila alkaa olemaan jo aika kriittinen prosessorille... _X_X_X_X_X_[small]Ei paskin, mutta heikoimmasta päästä.[/small]
kaveri vähä helppas.. mulla kuulemma cooleri ei tue emolevyä! Sano et hommaa uus tuuletin. Vae mitä mun pitäs tehä?
No kaveris ei taida pahemmin tietää koneista kun tuossa neuvossa ei ole mitään järkeä. Eri asia sit jos tuolle sun prossulle on hommattu liian tehoton prossucooleri. Mutta sinuna nyt tarkastaisin nuo pluggin neuvomat seikat. Ja kotelojäähdytyksen parantamisesta tulevasta hyödystä saat silleen hyvän kuvan kun käytät konetta niin että kotelo auki ja katsot sitten lämmöt jolloin kunnollisella kotelotuuletuksella pääset suunnilleen samoihin arvoihin. Lämmöt ovat kuitenkin sulla sitä luokkaa et ton sun koneen ei edes pitäisi käsittääkseni pysyä edes käynnissä noilla. Toi idle lämpötilakin ihan hirveän suuri puhumattakaan rasituksesta. Jos kone toimii oikein vaikka lämmöt näyttävät noin hirveiltä niin yksi mahdollisuus on että itse ohjelma antaa väärät lämpötilat. Mulla itselläni oli samanlainen ongelma MSI:n K8N emolla joka valehteli lämmöt yli 20 astetta korkeammaksi kuin mitä oikeasti olivat (niin biosissakin kuin omalla ohjelmallakin).
nii mullakin näytti Biossissa samat arvot ku tuo pc alert 4. käytän koneen auki piakkoin ja katon mitä on vialla.