Tossa ku pelailin Silent Stormii ni kone reboottas. Peli vaa eka pätki vähän ja sit vaa reboottas. Voiskohan tää johtuu lämmöistä. Prosessorin lämpö on koppa kiinni sellaset reilu 60 astetta, emo on siinä 35 asteen paikkeilla ja näyttis siinä kuudenkymmenen tiätämissä. Ku mulla on koppa auki on lämmöt joku 10 astetta matalemmat ja sillon ei oo kone reboottaillu ku oon pelannu. Tästä vaa päättelin et se johtuis lämmöistä. Mul on AMD Thunderbird 1400 mHz, 256 mt muistii, asus A7A266 emo, asus V7700 pro t näyttis ja windows xp.
Siis jos CPU:n lämpö on tuo 60 astetta idlenä niin aivan varmasti ongelma on lämmöissä, juuri tuo 1.4GHz thunderbird on varsin kuumana käyvä prossu joten tarkkaileppa lämpöjä samalla kuin käytät prossua 100%.
vaiha suosiolla prossu vaikka 1.8 duroniin niin loppuu nuo lämpöongelmat! hinta tällähetkellä n.40e ja on vielä ihan kiitettävän tehokaskin hakkaa juuri ja juuri axp2000 prossun!
Mulla on liki samanlainen kokoonpano ja ite selvisin sillä että ostin 10€ tuulettimen jonka asensin kotelon takaosaan eli se repii ilmaa etukannen aukoista ja työntää lämmenneen ilman takaa ulos. Kannattaa kokeilla,miinuksena melutason nousu mutta eipä se ole suuremmin haitannu.
Mulla on kyl kolme tuuletinta tuol kotelos mut ei oo auttanu. Kokeilen viel et poistan niist sormisuojat et jos se auttas. Mut aika varmasti päädyn tohon uuden prossun ostoon ku muutenki tarttis lisää tehoo..
Ootko ite asentanu prossun? onko siili oikein kiinni ja ettei oo mitää lämpötahnaa liian reilua satsia keräämässä lämpöä?
Ite on laitettu prossu kiinni ja sen teki asian osaava kaveri ( ainakin luulen niin) joten en usko et se johtus noista tahnoista.