Hei, Kaipaisin joltain fiksummalta neuvoa miten kytkeä seuraava combo keskenään kiinni: TV Digiboxi PC AV-Viritinvahvistin PS3 Kaikissa muissa paitsi PC:ssa on HDMI-liitin tai useampi sellainen. Itse olen seuraavaa miettinyt mutta onko tämä oikein: PS3 -> AV-Viritinvahvistin (HDMI-johdolla) Digiboxi -> AV-Viritinvahvistin (HDMI-johdolla) PC -> AV-Viritinvahvistin (DVI-HMDI -johdolla kuva + perus 3,5mm johdolla ääni AV-Viritinvahvistimeen) AV-Viritinvahvistin -> TV (HMDI-johdolla) Toimisiko tämä kytkentä parhaiten niin, että kaikista lähteistä ääni ja kuva tulevat AV-viritinvahvistimen kautta (ts. kaiuttimien kautta) ja parhaalla laadulla? Kiitos jo etukäteen avusta!
Moro, Noinhan se varmastikkin toimii parhaiten miten olet kytkennät ajatellut. Jos tietokoneesta löytyy vielä digitaalinen ulostulo äänelle, niin tuo äänet sitä kautta vahvistimelle. Näin saat kaiken kulkemaan digitaalisesti ja parhaalla laadulla.
Hei, Kun googletin tämän hetkiseen ongelmaani vastausta, törmäsin tähän vanhaan postaukseen ja ajattelin, että periaatteessa samanlainen ongelma nyt vain uuden pc:n kanssa. Eli homma on muuten sama ja sain kaiken silloin tuon ekan postauksen jälkeen toimimaan mutta nyt hommasin uuden pc:n ja näytönohjaimessa on mini-hdmi -liitin. Joten ajattelin, että otan 3,5mm äänijohdon ja hdmi - mini-hdmi -johdot pois ja korvaan ne yhdellä hdmi-hdmi -johdolla, johon minulla on hdmi->minihdmi liitinkappale olemassa. Kytkin pc:n av-viritinvahvistimeen näin mutta mitään ei tapahdu, kone ei tunnista telkkaria toisena näyttönä ja vahvarin kautta(kajareista) ei kuulu mitään ääntä, joten tuntuu, että kumpikaan ei tule läpi, ei ääni eikä kuva. Missähän vika? EDIT: Lisätietoa hieman. Eli AV-vahvistin on Denon AVR-1911, josta olen koittanut säätää sen niin, että se osaa ottaa äänen hdmi-johdosta (eikö näin ole, että jotkut vahvarit eivät tätä osaa ja tämän pitäisi osata, jos olen oikein tulkinnut?). Ja näytönohjaimena pc:ssa on Gigabyten GeForce GTX 560 Ti OC. Toivottavasti nämä auttaa jotenkin...