kysymys tiedoston poistamisesta

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi emile_ 17.03.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. emile_

emile_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo eli jotenkin ihmeessä mun työpöydälle ilmestyy jonkun laisia assennustiedostoja aina joskus??? ja niitten nimissä on aina joku win 32

ette varmaa tajuu yhtää mistä puhun mutta se tässä ärsyttää kun en saa niitä pois.......... kun koitan poistaa niin "yhteiskäyttö- virhe"jne.

teitä se ei voisi varmaa p****akaa häiritä mutta kun niitä ei saa edes siirtää minnekkään. minulla on ollut sellainen ohjelma kuin delinfile eikä silläkään minnekkää lähteny... tiedän että "so on sun ongelma"

mut koitan nyt tätä afterdawnii ku on aina vastattu iha norm.

2.  
  3. tukis

tukis Guest

Käyttämäsi ohjelma oli ilmeisesti Delinvfile.
    Voit kokeilla myös Killbox-ohjelmaa.

Voit kokeilla poistaa myös vikasietotilassa.

Vikasietotilaan pääsee naputtelemalla F8-näppäintä koneen käynnistyessä ennen kuin tulee Windowsin logo.
    Voit alkaa naputtelemaan F8-nappulaa (kerran-pari kertaa sekunnissa), kun kuvaruudulle on tullut bootti-kuva tai tekstiä mustalla pohjalla.
    Jos Windows ehtii käynnistymään, niin kirjaudu ulos ja naputtele hiemn aikaisemmin.

Joku vika tai haittaohjelma koneessa on kun sinne tulee itsestään työpöydälle tavaraa.

4. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Mites ajantasalla on palomuuri ja viruskanneri? Itsestään ilmestyvät ja ei-poistettavat viittaa saastumiseen.

Onko muuten Firefox selaimena ja oletuskansio talletuksiin juuri työpöytä?

5. emile_

emile_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    juu, kyllä on. muuuten. nuo tulevat silloin työpöydälleni kun lataan firefoxin kanssa jotain.

mutta kiitos vastauksista

ja muuten, kun yritin poistaa killbox:illa niin tuli että "file could not be deleted"
    joten koitan vielä sitä vikasietotilaa

Viimeksi muokattu: 17.03.2008
  6. tukis

tukis Guest

Voisit muuttaa Firefoxin latauskansion jonnekin muualle työpöydältä.
    Oletuksena taitaa olla työpöytä.

7. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Ei kansion vaihtaminen varmaan itsestään latautuvia poista, vie vaan muualle. Tietenkin eri asia, jos jotenkin on estynyt käyttäjältä poisto oikeus omaan työpöytään.

Mä poistaisin FF:n kokonaan ja asentaisin uudestaan. Pienimmät tuholaisethan vaihtaa selaimen Alotussivun.
    Kirjanmerkit saat talletettua Muokkaa kirjanmerkkejä... Vie... toiminnolla.

Viimeksi muokattu: 18.03.2008
  8. tukis

tukis Guest

Ajattelin, että muualta on helpompi kontrolloida tilannetta ja tyhjentää koko kansio.
    Joskus auttaa isäntäkansion poisto hankalasti poistettavissa kohteissa. Silloin koko työpöytää olisi hankalampi poistaa.

9. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itsellä auttanut hankalien kansioiden kanssa se, että poistaa sen sisällön ensin ja sitten poistaa tyhjän kansion, jos "täyden" kansion poisto ei ole onnistunut. Jos ei sittenkään onnistu niin bootti auttaa kummasti.

10. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Ihan viisasta käyttää muuta talletukseen kuin työpöytä, mutta syyksi sanon: Palutuspiste tallettaa mm. Omat tiedostot ja Työpöydän sisällön.
    Ohjelman asennus luo palautuspisteen ja silloin sinne menee työpöydällä ollut, jota ei ehkä sen jälkeen koskaan tarvi. Seuravalla asennuskerralla lataa netistä uudemman version (opensourcea).

Mä veikkaan haittaohjelmaa syyksi, jos latailee omiaan imurointien yhteydessä ja "yhteiskäyttö- virhe"

HiJackThis tai mitä niitä tarkistusohjelmia onkaan.

11. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Höpö höpö. Itse asiassa, Omissa tiedostoissa jopa tarkkailtavat tiedostotyypit jätetään palautuspisteestä pois.
    Lisätietoa:
    System Restore Frequently Asked Questions (FAQ)
    Frequently Asked Questions Regarding System Restore in Windows XP
    Monitored File Extensions - System Restore Reference

12. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Höpö höpö itsellesi. Ei ole mun vika jos suomenkielisellä mikkisoftan sivustolla olen tuon nähnyt. Käänösvirheet ei ole mun tekemiä.

Ilman mitään mikkisoftan epämääräisiä selostuksia yms.
    Kun olen xp:tä asennellut ja työpöydällä on ollut ohjelmien asennustiedostoja. Asennuksen jälkeen ne on poistettu. Sitten kun palautuspisteellä palauttanut aiemman tilanteen, niin ne poistetut tiedostot ilmestyy työpöydälle takaisin.
    Sanokoon mikkisofta mitä vaan.

Ja mene ja katso System Volume Information kansion sisältöä. Olen löytänyt sieltä poistettuja ohjelmia, jotka vie pakettina enemmän tilaa, kuin mitä se alunperin Program Files kansiossa oli.

13. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Laitapas linkkiä moiseen, ettei sun uskottavuus ihan mene.

No, onneksi pääosalla järjestelmän palauttaminen toimii kuten sen kerrotaan toimivan :D
    Itsellä ei onneksi ko. toiminnolla ole vaikutusta henk.koht. tiedostoihin, kuten siis kuuluukin.

Viimeksi muokattu: 20.03.2008
  14. tukis

tukis Guest

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.03.2008
  15. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Minä taas olen koko ajan puhunut Omista tiedostoista:

Höpö höpö. Itse asiassa, Omissa tiedostoissa jopa tarkkailtavat tiedostotyypit jätetään palautuspisteestä pois.

16. tukis

tukis Guest

Omat tiedostot eli My Documents säilyy tämänkin mukaan

Microsoft Support WebCast

Using Remote Assistance and System Restore in Microsoft Windows XP

September 27, 2001

Losing Downloaded Files (slide 24).
    If you download files from the Internet, or let's say you create files or applications,
    as a developer, that have extensions that are monitored, those files should be saved either to
    My Documents or to Downloaded Programs Files, or to a partition on which you have System Restore turned off.

The reason for that is if you download or if you create files, and you save them to any other directory than this,
    and let's say those files carry an extension like .exe, which is on the Filelist.xml list,
    if you restore to a point at which you did not have those files on your system, you will lose them.
    The only option at that point would be that you undo the restoration to get them back.

So if you deal with those kinds of files, you should try to save them either
    to My Documents or Downloaded Program Files, or to a partition on which you have System Restore turned off,
    and they will be safe.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.03.2008
  17. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Niin niin, säilyy koskemattomana, Omiin tiedostoihin ei kosketa palautuksessa.

18. tukis

tukis Guest

Nopeasti ohjeita lukiessa jää käsitys, että käyttäjän kansio jää koskematta, mutta asia koskeekin käyttäjän kansiossa olevaa Omat Tiedostot kansiota.

Sinänsä jää arvoitukseksi miksi palautukseen on otettu mukaan käyttäjän henkilökohtainen työpöytä, kun se ei sisällä asetuksiakaan muuta kuin Desktop.ini tiedoston.

19. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Totta.

Toisaalta on aika loogista ettei koskemattomuus kata kaikkia käyttäjän tiedostoja, jotta kone saadaan mahd. vikatilanteessa toimimaan palautuksen jälkeen, sillä %userprofile% sisältää myös ohjelmistojen käyttäjäkohtaisia tiedostoja.

20. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Se mitä minä en näe, sitä ei ole olemassakaan.

En minä muista millä hakusanoilla löytyi sivusto jossa Omat tiedostot mainittiin.
    Usko tai älä, yks hailee. Linkkiä en lähde etsimään
    Itse en sinne mitään talleta, niin sen toiminnasta en tiedä.

if you restore to a point at which you did not have those files on your system, you will lose them.
    Oma kokemus mm. Työpöydästä. Tulee takaisin nekin jotka on jo tuhottu.

Ja oleellinen moga palautuspisteissä. Poistat ohjelman, uninstall, xp tekee samalla pisteen jonne se ohjelma talletetaan.
    Manuaalisesti voi koska vaan luoda pisteen, toimiva kokoonpano. Automaattipisteitä ei saa pois kuin poistamlla käytöstä koko systeemi. (en ole mitään muuta keinoa löytänyt)
    Käytettävän levytilan voi määrittää, kun se tulee täyteen, niin vanhimmasta päästähän xp niitä kait tuhoaa. Näin katoaa ne ensimmäiset, todella toimivat kokoonpanot.
    Ongelmaan on ratkaisuna luoda manuaalisesti pisteet, joissa kuvaavat nimet. Sitten aika ajoin SVI kansiosta käy tuhoamassa niitä automaattisesti luotuja.

Ja pisteen palauttaminen luo pisteen sitä edeltävästä tilanteesta, nykyisestä (mahd. toimimaton), -> on mahdollista soutaa, huopaa, soutaa, huopaa. Kumoa viimeinen palautus loi lisää pisteitä.

21. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Ei vaan se mikä dokumentoitu, ja on omin silmin todettu, on totta.

Kuka tahansa täällä voi testata asian. Tallenna esim. jokin exe Omiin tiedostoihin, ota palautuspiste, poista em. exe ja aja järjestelmän palautus. Poistettu exe ei palaudu Omiin tiedostoihin takaisin.

No olipa yllätys. :D

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu