Kysymys se on tämäkin

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi dusk 25.07.2002.

1. dusk

dusk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten mahtaa olla kun olen jo jonkin aikaa työstänyt tekstityksiä kiinteästi divx-leffoihin joita olisi tarkoitus katsoa DVD-soittimelta (SVCD). Olen tutkinut näitä palstoja mielestäni läpikotaisin mutta mieltäni askarruttaa se kun luin että svcd levyille voidaan liittää tekstitykset niinkuin DVD-leffoissa ikään, elikkä mahdollisuus laittaa halutessaan näkymään. Innostuin tästä mahdollisuudesta, mutta vcdhelp.com:issa meikän Samsung m-205 soittimen kohdalla SVCD subs oli yliviivattu. Tarkoittaako tämä nyt sitä että sitä helppoa konstia minulle ei suoda? Mites nyt suu pannaan....

2.  
  3. Khauron

Khauron Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Pistät suun samanlaisesti kuin minäkin, eli omalla Pioneerillani ei myöskään toimi noi valinnaiset tekstit. Paskempi juttu. Voit vielä kokeilla CVD (China Video Disk) -tekstejä, mutta tuskin onnistuu. Mm. DVD2SCVD:llä saat valittua joko SVCD / CVD -tekstit.

Kiinteänä tekstit vain leffaan, joka taas toisaalta tarkoittaa sitä että sormien katkaisun paikka.

4. Hermanni

Hermanni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no hei, mulla (Sony DVP-S525D) ei toimi koko SVCD :(

5. Mara

Mara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, olen joutunut saman ongelman eteen ja ottanut asioista sen verran selkoa, että ensinnäkään kaikki DVD-soittimet eivät toista SVCD:itä lainkaan ja ne jotka toistavat eivät välttämättä tue valinnaista SVCD subtitle-raitaa. Esim. oma Pioneerin DV-535 toistaa SVCD:t, mutta ei tue tekstitystä. Sama juttu näyttää olevan duskilla ja Khauronilla. Sonyn soittimet eivät muistaakseni mitkään tue SVCD:tä lainkaan.

Tekstejä ei tarvitse kirjoittaa itse kuvan päälle jos ne löytyy erillisenä imagefilenä (esim. divx-leffojen tekstitykset). Ne voi liittää kiinteästi kuvaan esim. submuxilla (samalla softalla jolla tehtäisiin erillinen tekstiraita). Löytynee vielä osoitteesta http://www.nic.fi/~lhahne/submux/ .

Niin ja onhan tuosta samasta asiasta kirjoitettu tuolla artikkelit-osiossa kattava ohje, tosin VCD:lle, mutta sama periaate pätee SVCD:ihin.

Viimeksi muokattu: 26.07.2002

Jaa tämä sivu