Hei Kaikki Tässä olisi tälläinen pulma. Kyselisin millaisia netti yhteyksia suomeen on saatavilla. asun jyväsklän lähellä ja E75 tien laidalla. tuossa tien laidalla menee valokaapeli jne. Tänne pitäisi saada netti yhteydet. 20 taloutta ottaisi sellaisen jos saisi. itse käytän GPRS yhteyttä. onko kenelläkään kokemusta tästä satelliitti yhteydestä? onko suomessa palvelun tarjoajaa? soneraa ei tunnu minkäänlainen netti yhteyden vetäminen kiinnostavan. eli millaisia yhteyksiä suomeen saa. olisi nyt kiva päästä edes jotain netissä tekemään. valokaapeli menee 2km päästä mun talosta. kertokaas nyt et saisin netin kotia.
Jos teitä on 20 taloutta melko lähekkäin, ja kaikki ottaisvat saman tarjoajan laajakaistaliittymän, kyllä se jo kiinnostaa varmasti paikallisia operaattoreita. Sonera saa tietääkseni nykyisellään jotakin valtion tukimarkkoja haja-asutusalueiden laajakaista liittymiä varten, eli soitto paikalliselle puhelin-operaattorille auttaa asiaasi.
no ei näytä soneraa kiinnostavan. olen 2kk:n välein laittanut kyselyä ja samoin on laittaneet naapurit. Ei tunnu kiinnostavan soneraa. Kesteliltä on tullut ainoa myönteinen päätös ja se on 2003 joulukuu. eli vielä 13kk. Kaikki taitaa johtua laiskudesta. ei varmaan tuo 20 taloutta tunnu riittävän. on sonera jättänyt yli 50 talouden tilauksenkin naapurikunnasta. Eli ehdotuksia. mikä olisi hyvä yhteys. satelliitti taitaa olla ainoa. kuka tarjoaa satelliitti palvelua. sitä en ymmärrä että valokaapeli kulkee vierestä niin eivät suostu vetämään. kaapelit ja kaikki on ihan käyttökelpoisia täällä.