http://fin.afterdawn.com/laitteet/valmistaja.cfm/msi tuolla noita nyt on eri näyttiksii (sivun alaosa). joidenkin näytönohjaimien perässä on kirjaimet OC, mitä se meinaa?
Entäs minkälaisen hyödyn noista tehtaalla kellotetuista korteista saadaan? Kalliimpiahan noi on kuin normikelloilla olevat. Jos itse kellottaisi, tulisiko samanveroinen kortti? Onko valmiiksi kellotetuissa korteissa lämmöt kovemmat kuin normikelloilla toimivilla vastaavilla korteilla? Jos lämmöt ovat kovemmat, ovatko kellotetut kortit äänekkäämpiä kovemman tuuletuksen takia. Itse arvostan koneessa ennen kaikkea hiljaisuutta. Hiljaisuus menee tehokkuuden edelle. Hyvä puolihan noissa tehdaskellotetuissa korteissa on se, että ei tarvitse takuun menetystä surra. Jos itse kellottaisi ja jokin menisi pahasti pieleen, ei saisi uutta korttia tilalle.
Itse kellottamalla saa normaalista kortista yleensä helposti samat kellot kuin tehdaskellotetusta. Esim. Rivatunerilla ja Ati Toolilla. Kyllähän lämmöt nousee, kun kortit toimivat isommillla kellotaajuuksilla. Joissain oc korteissa on kuitenkin parempi jäähdytysratkaisu kuin normaalissa versiossa. Jos oc ja normaalissa kortissa on sama jäähy, niin kyllähän se oc kuumempana käy. Tuulettimiahan voi toki yleensä säätää ja siten pitää kortin viileämpänä, mutta silloin se myös tarkoittaa tuota äänen nousua. Kukas sen huomaa, että olet kellottamalla kortin rikkonut ?