Osaako kukaan viisaampii neuvoa; elikkäs mul on audio pron addon4 2.1 television kaverina. haluaisin liittää tähän lisää kaiuttimia tai vaikkapa soundbarin niin kuinka se onnistuu? tarvitseeko vahvistimen vaikka lisäisi vain sen soundbarin? auttakaa, kiitos!
Kyllä tuohon jonkinlaisen vahvistimen näyttäisi tarvitsevan, koska Audio prossa on vain kahden kaiuttimen ulostulot. Aktiivikaiutinkaan ei toimi, koska tuossa ei ole mitään linjatasoista ulostuloa sitä varten.
Riippuu vähän millaiset liitännät tarvitset (montako kaiutinta, mitä sisäänmenoja), mutta AV-vahvistin on varmaankin paras tähän tilaanteeseen. Esim. Gigantissa on sillöin tällöin tarjouksessa mm. Onkyon perusmalleja, jotka varmaankin riitttävä äänenlaatunsa puolesta hyvin.
Sekin on hyvä kysymys. Itse tuossa tilanteessa menisin joko Audio Prolla kuten se on suunniteltu, eli 2.1-settinä tai sitten myisin sen kokonaan pois ja aloittaisin puhtaalta pöydältä sopivan monikanavasysteemin kasaamisen.
Jos oikein ymmärrän/luulen, niin tuo sun audio pro:n setti on aktiivikaiutin-setti? ja soundbar lienee myös aktiivi..? Eli molemmille tulee vain stereo-signaali, niin eikös tuohon riittäisi tarvetta vastaava splitteri? Ei kai ne sun audio pro:t nytkään vahvistinta tarvitse? Tuskin se soundbar:kaan. Halvempiakin on, mutta... Mutta tarpeellisuus tosiaan. Tällä yhdistelmällä sinä et saa kuin tupla 2.1 äänet(, jotka todennäköisesti vain sotkevat toisiaan). Axu_:n ehdotus oli erinomainen.
Aktiivi-soundbarin saa tosiaan soimaan tuolla tavalla, mutta ei se varsinaisesti mitään paranna, kun stereoääntä jakaa vain kahdelle erilaisille kaiuttimille. Myös äänenvoimakkuuden säätö on kahden potikan takana, joten jos kaiutinten äänenvoimakkuutta joutuu usein muuttamaan, niin siinäkin on oma vaivansa. Kuten sanottu, minä en lähtisi tuohon kolmatta kaiutinta virittelemään, mutta saahan sitä kokeilla. Jos oma korva tykkää, niin siitä vaan.
Mutta välttämättä ei ole ongelma, jos television päästä onnistuu säätö. Useimmitenhan onnistuu. Äkkiähän ne miksaa keskenään sopiviksi. Mutta tosiaan, useimpien soundbarien hinnalla saa jo halvan 5.1 setin. Se toisi sentään jotain lisää tuohon audiopro-settiisi.
Joo, nimenomaan silloin tuosta voi olla haittaa, jos kaiutinten potikoita joutuu säätämään äänilähteen sijaan. Mutta kuitenkin, mitä mieltä on kolmen kaiuttimen stereosetissä?