Kysymyksiä tekniikkaan liittyen

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Krisu97 11.04.2011.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Krisu97

Krisu97 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aihe siis jo kertoo, elikkä kysäisen muutamia minulle päänsäryn aiheuttavia kysymyksiä, joihin vastauksia hakisisin.
    Voit vastata vain yhteenkin kysymykseen.

1. Kun puhutaan, että taulutelevisiossa on joku kontrastisuhde, esim 10000:1.
    Mitä tämä tarkoittaa? Ja onko "kontrastisuhde" oikea sana?

2. Varmistan vain, että onko tietoni oikea: Jos jokin televisio on HD-ready, sehän voi toistaa parhaimmillaan sitä 720p-lähetystä? Ei täyttä teräväpiirtoa?

3. Tämä on arveluttanut minua, kun olen asiaa tarkemmin miettinyt: Kun meillä on täysiteräväpiirtotelevisio ja sitä katsoo läheltä, erottuu pikselit. Onko siis televisiossa 1920x1080 pikseliä? = 2 073 600

4. Nykyäänhän myydään paljonkin taulutelevisioita. Onko kaikissa/lähes kaikissa/ joissakin/ aika harvassa sama kuvasuhde kun ajattelee sen näytön pituutta ja leveyttä?
    Vai onko se aina sama, kun muistetaan se 1920x1080?

(5. Tiedättekö jotain ohjelmaa, jolla voisi ladata kuvia netissä, vaikka niissä olisi jokin tallentamissuojaus?)

6. Onko äänenlaatu ihan se ja sama, jos kuuloke käyttää joko usbia tai 3.5mm?
    Eli siis jos valmistetaan kaksi täysin samanlaista kuuloketta, mutta vain liitin on eri - Usb ja 3.5mm. Onko äänenlaadulla eroa? (Edes hitusen?)

7. Voiko mp3 sisältää monikanavaääntä vai ainoastaan stereota ja monoa?

8. Entä voiko tavallinen CD-levy sisältää monikanavaääntä, jos itse äänitiedosto sitä sisältää?

9. Meillä kotiteatteri toistaa 5.1 ääntä vain kotiteatterin omina ääninä, esim levysoitin. Liitännät ovat ainoastaan stereona.
    Jos usbin tökkää kotiteatterin usb-kohtaan ja pistää soittaan jonkun ac-3 kappaleen, joka sisältää sen 5.1 äänen, kuuluuko se siis silloin surround-äänenä?

Kiitoksia avusta jo näin etukäteen!

Viimeksi muokattu: 18.04.2011
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu