Kysymyksiä dekooderilaitteista koneella

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Melonipuu 27.01.2007.

1. Melonipuu

Melonipuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei,

Pari kysymystä on jäänyt askurrattamaan pääasiassa teräpiirtovideoista:

1.) HTCP koneellani on asennettu powerdvd ohjelma, AVCpro codec(sisältää haali mediasplitterin ja kaikki teräväpiirtoon tarvittavat koodekit)ja nvidia purevideo, sekä ffdshow(ja ac3 codec).

Miten saan(esim. rekisteriä muokkaamalla) muutettua asetuksia niin, että teräpiirtovideoita katsottaessa, yleensä .mkv päätteisiä tiedostoja, vain Coreavc purkaa tiedostoa? Nyt tuntuu, että kone tahmaa koska monta eri koodekkia purkaa samaa tiedostoa.

FFdshow on otettu pois, ettei se pura h.264 tiedostoja, mutta powerdvd ja nvidia purevideo taitavat vielä näitä dekoodata, eikö?

2.) onko ylipäätänsä mahdollista saada powerdvd vain soittamaan DVD:eita?

3.) Miten pystyn katsomaan mediaplayer classicilla .mkv päätteisiä tiedostoja irrallisten tekstityksien kanssa. Minulla on siis nyt itse elokuva.mkv ja siihen ajatetut subit.srt.

4.) Nyt minulla on siis käytössä Nvidian purevideo codec, koska kuulin, että emolevyynkin integroidulla näytönohjaimella voidaan laitteistopohjaisesti kiihdyttää videon purkua. Integroitu näyttis on siis ATI express 200. Nyt kuitenkin prossukäyttö on kokoajan 100 tai vähän alle, joten ei näytä, että näytönohjain auttaisi purkutyössä. Pitäisikö hankkia ennemmin ATI:n oma videonpurkuohjelma? Vai millä asetuksilla saisin tämän toimimaan?

Kiitos, että jaksoit lukea (ja mahdollisesti auttaa^^)

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    1. Vain yksi codec purkaa videon. Eli vaikka koneella olisi useampi codec niin tahmaaminen ei johdu siitä.

Yksi tapa tuohon on laittaa CoreAVC:lle korkein prioriteetti/merit, jolloin se purkaa nuo H264:t, tämä onnistuu vaikka GSpot:illa, aluksi se päälle ja sitten Options -> Settings ja Expert mode päälle ja OK. Sitten System -> List Codecs and other filters ja sitten format kohdasta avc1 ja laitat CoreAVC:lle korkeimman meritin, eli hiiren oikea set filter merit, muiden avc1 purkajien meriittiä voi myös laskea. Toinen vaihtoehto on Graphedit (jolla voi itse rakentaa toistoketjun).

2. On.

3. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/77478
    jos tuosta olisi apua.

4. Purevideo ei toimi kuin NVIDIA:n näytönohjaimen kanssa. AVIVO decoder ei taida toimia ATI express 200:n kanssa, joten tuo näytönohjain ei hirveästi hommaa avusta.

4. Melonipuu

Melonipuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    noni, eli en löytänyt tuolla gspotilla paikkaa, mistä olisi voinut määritellä h264 tai avc prioriteettiä... olisiko vaikka jotain kuvaa?

Toiseksi powerdvd näyttää purkavan .mkv tiedostoa. Näin ainakin jos uskoo mediaplayer classicia.(näyttää että power dvd purkaa) Miten saisin coreavc:n purkamaan sitä? media playeristä sitä ei voinut näköjään vaihtaa.

ja, tekstitys on samassa kansiossa samalla nimellä, mutta mediaplayer ei löydä tekstityksiä. Ja kun sillä koittaa etsiä niitä tulee tälläinen virhesanoma: to load subtitles you have change the video renderer type and reopen the file.

Olen aukaissut tiedoston monta kertaa uudestaan, mutta tuo videorenderer type ei kyllä vaihdu.(tarkoittaa varmaankin, että powerdvd ei pysty käsittelemään irtotekstejä?)

neuvokaa!

Viimeksi muokattu: 28.01.2007
  5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/77478
    tuolla ohjeita miten MPC:n kanssa ne irtotekstit toimii.

Ja se käyttää vain PowerDVD:n codecia sen videon purkamiseen, ei itse ohjelmaa.

http://www.computery.ru/upgrade/numbers/2005/236/img/softFAQ-gspot.jpg
    ja tuon näköinen on se GSpot:in paikka. Myös MPC:n asetuksista voi säätää noita Meritejä. Eli MPC auki, sitten View -> Options ja External Filters kohta ja sitten Add Filter, sitten etsit halutun filtterin ja Preferillä sen pitäisi käyttää ainostaan sitä (pätee siis MPC:lle).

Jaa tämä sivu