Onko kukaan ehtinyt tarkemmin tutustumaan? www.kvcd.net Itse väänsin sillä perus kvcd:llä yhden testipätkän,ja laatu oli tosi hyvä,mutta niiden muiden(varsinkin kvcdx3) kanssa en ole vielä ehtinyt läträämään.Samplet on kyllä aika vakuuttavan näköisiä.
Huolettaa noissa lähinnä yhteensopivuus VCD-speksien kanssa eli miten DVD-soittimet tykkäävät customoiduista VCD-asetuksista ja epästandardeista GOP-spekseistä.
Mikä mikä mikä? Siis onko tuo joku X(S)VCD? Ja mitkä soittimet tuota tukevat? Tämä on taas niitä asioita kun on paukkunut ohitse aikas näppärästi. En koskaan nimittäin ole kuullut tuommoisestakaan.
Juu, siis kyseessä on XVCD-mokkula (tai tarkennettuna TMPGEncin asetustemplate), joka pakkaa pirun alhaisella bitratella, mutta kompensoi laatuhäviön kikkailemalla GOP-Matrixilla ja muilla hassuilla MPEG:n lisäsysteemeillä.
Ainakin allekirjoittaneen Grundigissa tuo perus KVCD toimii hyvin.Ja sivuilta löytyy lista yhteesopivista(-sopimattomista) soittimista.Siitä olen kyllä dRD:n kanssa samaa mieltä,että tulevaisuuden(yhteensopivuuden kannalta) homma voi olla hieman kyseenalainen,mutta kaikkienjotka näitten videohommien kanssa plärää,kannattaa ainakin tutustua.
OK. Tarvitseekin kokeilla ottaako Pioneer levyt kiltisti sisäänsä. Toisaalta varmaan aika se ja sama, sillä kuitenkin oma soitin soittaa SVCD:tä...
Sain tuossa väännettyä KVCD:llä leffan valmiiksi:118 min,vbr mpeg1.Poltin koko hoidon Nerolla(non standard vcd) yhdelle 90 min. cd:lle.Toimii hyvin ja kuvanlaatu on hyvää vcd-tasoa.Ainoa kauneusvirhe on näköjään se,että audio jää järjestään 0,6-0,7 sekuntia jälkeen jokaisessa pätkässä minkä olen ehtinyt kokeilemaan.No ongelmahan ei ole suuri,kun sen tietää ja etukäteen laittaa sopivan korjausarvon TMPgencin asetuksiin.
Nuo KVCD:t eivät välttämättä toimi kaikissa Pioneerin malleissa. Esim. oma 343 toimii resoilla 352x240 ja 704x480, mutta eikö nuo ole NTSC:tä muistuttavia? En ole itse kokeillut, koska SVCD:t ovat yhtä lailla hyvälaatuista tavaraa ja paljon yhteensopivampia. Lisäksi KVCD:ssä käytetään CQ_VBR:ää, enkä osaa sanoa miten paljon vaikuttaa, jos vaihdetaan tavalliseen VBR:ään (levyn/levyt saisi mahd. täyteen). KVCD-sivusto on kyllä lähellä Danten helvetin seitsemättä tasoa. Sekava ja yliräikeä..kuka hemmetti pystyy suunnittelemaan tuollaisen räpellyksen? Edit: unohtuipa mainita, että KVCD-saitilla on jonkinlainen lista DVD-soittimien yhteensopivuuksista formaatin kanssa.
"Mikä sinulla hoiti äänet ja mikä videon? Ettei vika sitten ole jossain noissa softissa" TMPGenc vain ja ainoastaan näissä tapauksissa.Ääni on tosin ollut alunperin 48 khz,joten syy lienee siellä.Tosin sama viive muodostuu,vaikka vääntäisin audion erikseen esim. wav:ksi(44.1).
Ite oon tehny miltei sata KVCD:tä ja ei ole vielä tullut eteen yhtään soitinta joka tukisi VCD:tä eikä KVCD toistuisi. koodauksen teen näin: http://koti.phnet.fi/cronos/divxbycronos/AVI2KVCD.htm