KVCD ongelma..

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi teekar 17.10.2004.

1. teekar

teekar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tein avi:sta mpg tiedoston käyttäen kvcd:n teko-ohjeita. Kaikki meni muuten hyvin, mutta kun koodasin video puoliskon niin siitä .m1v tiedostosta tuli n. 950 Mb:n kokoinen vaikka CQmaticin mukaan siitä ois pitäny tulla vaan reilu 600 Mb. Eli on kyllä nyt aika mahdotonta saada valmiin mpg:n kooksi sitä 700 mb:tä...missähän mokasin??

2.  
  3. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Millä ohjella teit?
    Missä muodossa lähde oli?

oon itsekin törmännyt omissa koodauksissa tuohon samaan ongelmaan, enkä oikein ole löytänyt syytä oon koodannut uusiksi ja laittanut esim 698 megaa ni sitten on toiminut, tuo CQ matic kyllä useasti laskee esim.50 -100 megaa munille mutta harvemmin olen noin paljon tehnyt.

yks mikä vaikuttaa on jos unohtaa muuttaa laskurissa kohdan "no mux overhead" "VCD/SVCD mux overhediksi".

koita uusiksi esim. 398 tai 350 megaa taikka CQ arvoa voi itsekin muutella videosta.

Ainakin toi homma skulaa aikas hyvin jos avisynthillä muuttaa pikselikoot ja mustat palkit valmiiksi vaadittavaan muotoon.

4. teekar

teekar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sun ohjeillas ja avi lähteenä. Kokeilempa uusiksi pienentämällä kokoa jos vaikka toimis.

5. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ääh laitoin väärin ton koon siis tarkoitin kokeile 650-698 megaa laittaa tiedotokooksi ja muista vcd/svcd mux overhead...

mä oon tehnyt reilu 50 kpl noita koodauksia ja muutaman kerran on mennyt yli 100 megaa yli mutta sen on sitten korjattu uudelleenkoodaamalla taikka toinen vaihtoehto on manuaalisti laskea CQ arvoa jossa jätetään koko CQ matic pois välistä.

Olen myös aina jos on tullut liian iso ni tallentanut tmpgenc projektin uusiksi,

pakkaan myös äänet aina kuvan jälkeen jossa voin sitten myötäillä äänen pakkaus bittivirralla valmista kokoa jos heitää paljonkin laskurista.

Vaihda scriptissä bilinearresize:n tilalle Lanczosresize, sillä saa parempaa / tarkempaa jälkeä.

Jaa tämä sivu