Kvcd ongelma, NTSC - PAL

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Niilo666 04.10.2004.

1. Niilo666

Niilo666 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pitää kysyä täältä kun oon vielä tälläinen noviisi näissä asioissa. Eli mulla on elokuva NTSC muodossa ja tein siittä kvcd:n. Poltin sen cd:lle mutta kun laitan sen dvd-laitteeseen niin se kuva vaan räpsii eikä siittä saa mitään selvää. Ääni kyllä kuuluu normaalisti. Voisiko se johtua siittä kun se on NTSC ja mun dvd-laite ei oo aluevapaa? Entä pystyykö sitä videota muuttamaan tuosta NTSC:stä PAL:iin, ilman että kuva kärsii mitenkään?

2.  
  3. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota noissa soittimissa on yleensä asetuksissa 3 vaihtoehtoa tuohon toistoon PAL, NTSC ja automaattinen joka näyttää elokuvan siinä muodossa kun se on.

Itse harrastan paljon noita kvcd:tä ja joudun kaikkien telkkujeni kanssa laittamaan DVD soittimen muuttamaan NTSC materiaalin PAL muotoon koska muuten se näkyisi mustavalmoisena koska Telkut ei tue NTSC:ää.

Olen joskus miettimyt tuota muutosta noissa ja ite teen Avisynthin avulla Kvcd:t ja sillä on helppo muuttaa kuvatoisto monellakin eri tavalla 25:ksi mutta sitten öäänien muuttaminen pitää tehdä jollain muulla enkä ole tuota sen enempää miettinyt saatika lähtenyt kokeilemaan, kaipa sillä besweet ohjelmalla voi äänen toiston muuttaa, jos jollain on siitä kokemusta ni kertokaa tähän topicciin.

http://www.mpegit.net/modules.php?name=News&file=article&sid=54

Tuolla infoa avisynthin fps muutos filsuista.

4. kkuula

kkuula Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yleensä tuo pal-ntsc muutos on turha toimenpide. luulempa että ongelma saattaisi olla dvd soittimessa tai sen asetuksissa

5. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuossa tapauksessa varmaan ongelma on DVD soittimessa, mutta jos tekee NTSC--PAL muutoksen kun telkku ei tue NTSC:ää ni saa sen soittimen tekemän aikakorjauksen nykäisyn pois. Se hyöty siitä on, toiset soittimet osaa hoitaa nykäisyn pois pehmeemmin toiset eivät.

Jaa tämä sivu