KVCD liian iso

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi joumari 13.11.2004.

1. joumari

joumari Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heippa!

Missähän on vika, kun olen yrittänyt muuttaa avi:a KVCD formaattiin ja aina lopullinen tiedoston koko on jopa suurempi kuin alkuperäinen avi. Olen yrittänyt http://kofeiini.sytes.net/~cronos/divxbycronos/AVI2KVCD.htm ohjeiden mukaan, mutta kun videotiedostoon liittää äänet, niin tiedoston koko pomppaa reilusti yli sallitun rajan.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    KVCD voi olla 800 megaa jos se on tarkoitus polttaa epästandardina VCD:nä levylle.
    Ja äänille kannattaa käyttää kohtuullista bittivirtaa.

4. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa katsoa onko .m1v tiedosto suunnilleen samankokoinen kuin calcumatic sen laski ja jos tulee liian iso ei voi muuta kuin tiputtaa audio bitratea sen mukaan että saa mahtumaan 700 mb:hen, itselläkin välillä tulee 100 megaakin suurempi kuin maticci laskee, syytä en tiedä siihen olen siinä tapauksessa laskenut kokoa vaikka 650 megaan ja koodannut uusiksi kuvan jolloin on aina mahtunut.

5. joumari

joumari Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Todella paljon kiitoksia teille vinkeistä!Eiköhän harjoitus tee mestarin, toivotaan niin. Kokeilen koodaamalla uudelleen.

6. dftr6987

dftr6987 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jatkan tähän threadiin. Elikkäs eilen rupesin tekemään KVCD:tä noilla Cronoksen ylläolevilla ohjeilla, ja 3 kertaa koodannut kuvan uusiksi ja aina liian iso lopputulos. Ensimmäiseksi laitoin Calcumaticciin 700mb ja
    lopullinen tiedosto oli n. gigan, sitten laskin 650mb ja nyt kun äänet liitin niin vähän päälle 900mb oli koko. Mikähän on vialla?

7. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toi on kyllä outoa, ite oon tehnyt noita tosiaan tolla tavalla jo n. 70kpl ja muutaman kerran on tullut reippaasti suurempi tiedostokoko.

Yksi vaihtoehto on tietysti jättää posi välistä koko cqmaticci ja määritellä itse CQ arvo tmpgenc:hen, esim jos heittää vaikkapa 65 pitäisi parin tunnin pätkä mennä vajaa 600 megaan, siis pelkkä kuvadata johon sitten lisää äänet.

Jaa tämä sivu