Onko joku löytänyt kyseiseen telkkariin mielestään hyvät kuvan säädöt? Itse katson lähinnä normaalia tv signaalia melko hämärässä huoneessa. Säätömahdollisuuksia kun näyttää olevan niin älyttömästi niin ei oikein tiedä mitä kannattaisi muuttaa mihinkin suuntaan. Tällä hetkellä on suunnilleen tehdasasetukset päällä ja tuntuu että tummat kuvat ruudulla on liian tummia, mutta taas toisaalta vaaleat kuvat on niin kirkkaita että meinaa sokaistua. Ihan ylipäätänsä kannattaako taulu-tv:ssä pitää päällä näitä erilaisia kuvanparannuskeinoja? Omassa on reunojen parannus, digitaalinen kohinnanvaimennus 100 hrz motion flow jne kaikki päällä.
Ei. Ne ovat käytännössä kuvan PAHENNUS keinoja. Tarkista, ettei "myymälätila" ole päällä... Tarkempaan säätämiseen sitten on saatavilla erilaisia testilevyjä dvd ja BD... Ja ilman mittalaitetteita ei parasta tulosta saa.... T: Vesku
minulla tälläiset säädöt käytössä ... malli b655 mutta ruutu on erikokoinen kuin sinulla pistä ylös mitkä säädöt sinulla on nyt siellä että jos nämä minun käyttämät ovat vielä huonommat kuin sinulla ja jos vielä liian kirkas ruutu niin dynaaminen kontrasti pois päältä ja vähennä taustavaloa pienemmälle... eli täsä minun säätöni tila = vakio taustavalo = 3 kontrasti = 85 kirkkaus = 45 terävyys = 0 väri = 50 värisävy v/p = v50/p50 lisäasetukset mustan sävy = pois dynaaminen kontrasti = keski gamma = -1 väriavaruus = auto valkotasapaino = kaikki 25 ihonsävy = 0 reunojen parannus = käytössä kuvavalinnat värisävy = normaali koko = autom leveys näyttötila = 16:9 digit.koh.vaim. = pois elokuvatila = auto2 100Hz motion plus = muunneltu epätark.vähen = 10 värinänvähen = 0
Kiitos. Pitääkin testata näitä asetuksia, kun kotiin pääsen. Itse en ole vielä sopivia löytänyt. 100hz motion plus "pois päältä" saa kuvan väreilemään oudosti. Motion plus vakiona liikkeentoisto nykii ja selkeä-asetus tuntuu olevan jotenkin liian raskas, jos tv-ruudulla tapahtuu paljon, ikäänkuin fps laskisi. En tiedä sitten onko tämä ominaisuus vai vika. Kaipailisin vastauksia muilta.
Nämä asetukset eivät sopineet urheilun katselemiseen. Huomasin kuvassa repeilyä ja jotenkin liian hämärä.
ostin omani viime kesänä ja jostain ulkomaalaiselta palstalta noita säätöjä katselin .... ihmettelin miksi siellä oli niin monia eri säätöjä ja kokeillessani niitä huomasin että monikaan niistä ei sopinut omaan telkkuuni aikani etsittyäni löysin nuo säädöt ja ne sopivat omaan silmään jälkeenpäin mietin että olisiko esim. erikokoisissa paneeleissa eroja noiden säätöjen suhteen tässä linkki kyseiseen keskustelupalstaan .... http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1143178