Kuvan koko leffois??

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi koponen81 29.09.2008.

1. koponen81

koponen81 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on koneella leffa ja piuha siitä telkkariin...
    Sitten kun alan katsomaan leffaa niin se on about vain puolikkaan kokosena mun telkkaris...millä ohjelmal divxiä pitäis kattoo?
    Eli tv 28" ja haluis koko ruudun täydeltä kattoa..ei oo telkkaris mitn säätöä tai konees?

2.  
  3. cpenter83

cpenter83 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuohan riippuu aivan siitä millainen tv on ja millä kuvasuhteella kyseinen leffa on

4. BlasterX

BlasterX Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Veikkaan että sinulla on sama ongelma, mikä minulla oli kuvasuhteiden kanssa. Eli kun laitat fullscreenille tietokoneella, leffa näkyy normaalisti, mutta kun siirrät fullscreen-kuvan telkkarin näytölle, kuva litistyy entisestään?

Johtuu siitä, että telkkari poimii kaiken PC:ltä tulevan kuvan, myös mustat reunat, jolloin mustaa on "kaksinverroin". Pääsin itse yli ongelmasta käyttämällä media player classicia (mpc). Eli kun avaat videon, laita se fullscreenille kaksoisklikkaamalla, sitten paina hiiren oikeaa, ja mene Pan&Scan valikkoon. Valitse sieltä increase height (numpadin 8). Mitään automaattista kuvasuhteen säilyttämistä tuossa ei ole, mutta kasvata niin paljon kuin oma silmä sallii.

Huomaa, että mpc käyttää ulkoisia koodekkeja, joten tarvit jonkinlaisen ohjelman/paketin. Itse olen vuosia käyttänyt ffdshow :ta.

Viimeksi muokattu: 30.09.2008

Jaa tämä sivu