1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuvakoko ei pysy samana BSPlayerillä

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Atllu 21.07.2005.

  1. Atllu

    Atllu Guest

    elikkäs mulla on korttina PNY Verto Geforce FX 5700 Ultra ja televisiona joku Saloran 24". TVToolilla pistin kloonitilaan ja kaikki näkyy telkussa ihan OK. Sitten kun avaan jonkun video tiedoston niin se muuttaa ruudun kokoa aika radikaalisti. Joka sivulta lähtee n. 5 cm pala pois ja kuva menee telkun näytön yli eikä ole oikein kiva katsoa leffaa kun ei näe kaikkea :( Sitten kun suljen videon, TV:n koko palautuu sellaiseksi kuin se oli ennen videofilun avausta. Ja soittimena käytän uusinta BSPlayeriä. Eli miten saisi videokuvan pysymään TV:n ruudun kokoisena?
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Resize välilehteä kokeillut TVtool:ista?
     
  4. Atllu

    Atllu Guest

    itse asiassa olen kokeillut mutta se tuntuu muuttavan vain tässä tietokoneen näytössä näkyvän videon kokoa

    ja lisättäköön vielä että ForceWare ajuri versio on 77.30
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  6. Atllu

    Atllu Guest

    tein noitten ohjeiden mukasesti mutta silti ei onnaa.. kun video näkyi ruudussa säädin sen juuri sopivan kokeiseksi telkun ruutuun. Mutta sitten kun suljin BSPlayerin ja käynnistin jonkin videon niin kuva oli taas liian suuri töllöön..
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    [​IMG]
    Tuolta tuo yliajo/overscan käytössä?
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2005
  8. Atllu

    Atllu Guest

    ei ole.. pitäisikö sen olla?
     
  9. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kokeile sen kanssa tuota säätöä.
     
  10. Ferus

    Ferus Member

    Liittynyt:
    03.07.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on pakko itsekin jo alistua ja laittaa samasta asiasta viestiä. Kaksi surullista päivää on tarpeeksi.

    Kortti on siis PNY Verto GF6600 (77.77 ajureilla) joka on kiinni JVC 28" laajakuvassa s-video -johdolla. Leffat pyörii uusimmalla BS-playerillä.

    Ongelma: Leffa näkyy televisiossa väreineen päivineen muuten oikein, mutta kuva ei näy kokonaisuudessaan (siis samalla tavalla kuin tietokoneen ruudulla) vaan kuvasta leikkautuu pois tavaraa tasaisesti joka puolelta. Kuva on periaattessa kuin zoomattu liian sisään.

    Säädin nViewin tv-output välilehdellä kuvan aivan kohdilleen TV:ssä ja kokeilin ilman ja overdriven kanssa (en huomannut mitään eroa siinä oliko se päällä vai ei), mutta aina tapahtuu sama asia: kun BS:n sammuttaa ja laittaa uudelleen pyörimään, asetukset on taas päin honkia. Kokeilin samaista vielä TVtoolillakin mutta se nyt periaattessa tekee aivan saman muka helpommin.

    Kun menee takaisin tv-output välilehdelle (sen jälkeen kun siis on painanut n. 5 kertaa OK että ikkunat sammuu), esim. ruksi overscan kohdasta on poistunu. Jos menee samaisia asetuksia katsomaan silloin kun sammuttanut BS:n ja käynnistänyt sen uudelleen niin silloin siellä lukee "+"-merkkisen overdriven kohdalla "This control is disabled because you have reached the maximum setting for this control." Ja sanomattakin kuva TV:ssä on jälleen kerran zoomattu sisään.

    Pystyykö kukaan auttamaan? Onko tämä Nvidianin tollojen bugi, vai miksi palstat on täynnä ruikutusta tästä samasta asiasta?!
     
    Viimeksi muokattu: 12.08.2005
  11. elmonen

    elmonen Regular member

    Liittynyt:
    11.11.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  12. Ferus

    Ferus Member

    Liittynyt:
    03.07.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No tuota, kyllä mulla leikkaantuu olkoon kuvasuhde mikä tahansa. Ei se tietenkään laajakuvalla haittaa horisontaalisesti, mutta pystyreunoista näkee että leikkaantuu.

    12.8.05 EDIT:

    Eikö Suomessa ole ketään joka haluaisi jakaa kokemuksiaan siitä miten on saanut ongelmitta GF 6600 laittaminen laajakuva(tai ihan mihin tahansa)televisioon s-video -johdolla? Onko sellaisia ihmisiä?

    Kokeilin vääntää jopa Win Media Playerilla jos se olisi ollu vaikka tuosta BS-playeristä kiinni, mutta sillä oli ihan sama lopputulos.

    Kertokaa muuten sellainen ainakin että mitä resoluutiota tuolle kloonitelkkarilla kannattaa pitää, vai onko sillä väliä? Ite olen normaalista pitänyt tuossa tietokoneen näytössä 1152x864 ja näyttis lykkää automaattisesti televisiolle 1024x768.

    Kokeilin sitäkin että laitoin näyttöön 1024 x 768 ja televisioon saman (kokeilin myös 800x600 molemmissa) näyttiksen asetuksista, mutta silloin vaan tuo työpöytä näkyy kokonaan ok, vaikuttamatta tuohon fullscreen videoon mitenkään. Kaikesta säätämisestä huolimatta video näkyy telkkarissa aina samalla tavalla.
     
    Viimeksi muokattu: 12.08.2005
  13. dnine

    dnine Member

    Liittynyt:
    12.08.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No johan! Minulla on myös sama ongelma. Korttini on PNY Geforce FX 5900 ja töllönä 32' JVC, jotka kytketty s-video kaapelilla. Elokuvista leikkaantuu reunoista juuri tuo mainitsemasi 5cm. Olen huomannut myös, että pelejä pelatessa jokapuolelta häviää 5cm, joten eipä voi sitäkään harrastaa.. Olen yrittänyt kikkailla asetusten kanssa vaikka miten, mutta en ole saanut ongelmaa pois. Elokuvia olen kokeillut pyöritellä seuraavilla ohjelmilla: Windows mediaplayer, Zoom Player, Power DVD ja VLC player... Jos joku osaa antaa neuvoja, niitä otetaan ilolla vastaan.
     
  14. Ferus

    Ferus Member

    Liittynyt:
    03.07.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kukaan sattumoisin kokeillut onko eroa s-videon ja tv-out piuhan kanssa? Ite en omista RCA-piuhaa mutta ajattelin että voisiko syynä kuvan leikkaantumiseen jotenkin ihmeellisellä tavalla olla tuo s-video liitäntä? Pakko alkaa arvailla kaikkea hulluakin koska kaikki kikat on ainakin tuolta näyttiksen asetuksista kokeiltu...
     
  15. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis onhan teillä sama reso TV:ssä ja PC:llä? Se meinaan on tärkeetä.
     
  16. Ferus

    Ferus Member

    Liittynyt:
    03.07.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos luet mun edellistä edeltävän postauksen niin näet mitä olen kokeillut sen reson kanssa. Ei tuntunu olevan vaikutusta.
     
    Viimeksi muokattu: 12.08.2005
  17. Raspi

    Raspi Member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on XFX 6600GT ja Philipsin 28" laajakuva. Kloonitilassa saan telkkarista kyllä tavaraa näkymään mutta leffat ei ei näy ollenkaan. Ei millään ohjelmalla, ei dvd ei divx... Siis ikkuna on vai nmusta leffan kohdalta. Mikäs tähän auttaisi?
     
  18. Ferus

    Ferus Member

    Liittynyt:
    03.07.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  19. Raspi

    Raspi Member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt tapahtui jotain ihmeellistä: kaikki rupesi toimimaan niinkuin pitikin. Kyllä nämä ovat henkimaailman juttuja.
     
  20. Raspi

    Raspi Member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt tapahtui jotain ihmeellistä: kaikki rupesi toimimaan niinkuin pitikin. Kyllä nämä ovat henkimaailman juttuja.
     
  21. Ferus

    Ferus Member

    Liittynyt:
    03.07.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kerropas huviksesi, että näkyykö sulla telkkarissa kuva täysin samanlaisena kuin monitorissa. Tarkoitan siis sitä että jos laitat vaikka leffan pyörimään tietokoneella niin molemmissa on aivan samanlainen kuva eikä siis TV:n kuvasta leikkaannu jokaisesta reunasta mitään pois niin kuin eräillä...
     

Jaa tämä sivu