1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuvakkeet

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Akama 15.11.2004.

  1. Akama

    Akama Member

    Liittynyt:
    07.11.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikkea jännää pitää asentaa esim. firefoxin selain, mutta minne helv. meni firefoxin kuvake? Sitä ko en löydä mistään! :)
     
  2.  
  3. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eipä siitä varmaan olekaan mitään kuvaketta missään...
    Voit tehdä ihan niin, että kirjottelet komentorivillä roottina näin:
    whereis firefox

    sit saat näkyviin sen, että missä toi firefox on ja sitten voit tehdä siitä kuvakkeen itse...
    Riippuen vähän mitä työpöytää tai ikkunamanageria sä käytät...??
     
  4. Akama

    Akama Member

    Liittynyt:
    07.11.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Työpöytä systeemi taitaa olla KDE. Nyt en oo kyllä 100 varma, mutta luulen niin. Ja tällä hetkellä ku oon Windowsin puolella, nii en jaksa laiskuuttani pitkän työpäivän jälkeen buutata tonne mandrakeen... :)

    Kuvakkeen tekeminen varmaan kyllä sitten jotain kautta onnistuu. Vai onko siinäkin omia kikkoja? Kun tuntuu kaikessa olevan...
     
  5. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sieltä KDE menun Settings kohdasta löytyy Menu Editor, jolla ainakin onnistuu aika helposti kuvakkeen lisääminen tonne menuun...
    Sitten sieltä löytyy myös Menu Updating Tool, jolla pystyy etsimään ohjelmia koneelta, jotka puuttuvat menusta...silläkin voisi onnistua aika helposti...
    KDE:ssä toi on tehty kyllä tosi helpoksi... :)
     
  6. Akama

    Akama Member

    Liittynyt:
    07.11.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia jälleen kerran! :)

    Täytyneepä kokeilla. Ei itse asiassa tullut edes mieleen, että joutuisi tekemään kuvakkeen itse. Luulisi, kun on kerran suht click&play asennus noissa ohjelmissa, että tekisi kuvakkeenkin. Tai olisi edes optiona.

    Mutta kai sillekkin on joku syynsä! :)
     
  7. anatemus

    anatemus Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    KDE:n ja muiden starttivalikkomuokkain käynnistyy Mandrakessa (10.0) komennolla menudrake (löytyy myös jostain Aseta tietokoneesi kuvakkeen takaa, sekä hiiren oikea "tähden" päällä -> Valikkomuokkain)

    En pikaisesti etsimällä löytänyt tuota KDE:n omaa... Minne lie piilottaneet ;)

    Työpöydälle: hiiren oikea -> Luo uusi -> Tiedosto -> Linkki sovellukseen, ja annat linkille nimen (ja kuvakkeen) sekä polun whereis:n mukaan sovellukseen.
     
  8. anatemus

    anatemus Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mantan omista RPM:stä asennettuihin ohjelmiin yleensä tulee nuo kuvakkeet automaagisesti. Uusimpa Firefoxeja ei vain taida helpolla löytyä rpm:inä.
     
  9. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    LOL :D
     

Jaa tämä sivu