kuva tökkii

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi jusalion 08.11.2002.

1. jusalion

jusalion Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pakkasin tässä eilen leffan DivX:stä TMPGEncillä videoCD:ksi. Tulos tökkii ärsyttävästi tasaisin väliajoin. Voisiko syyvä olla se, että kuva on 4:3 eli koko ruudun kokoinen tai kenties se, että lisäsin tekstityksen leffaan directshow suodattimella (DirectVobSub). Muissa leffoissa tätä ongelmaa ei ole ollut ja tämä on ensimmäinen, jossa käytän directshowsuodatinta. Onko jollain kokemusta/tietoa kyseisestä tökkimisestä ja onko nykimistä kenties mahdollista ehkäistä jollain säädöillä?

2.  
  3. Kirk

Kirk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olikohan DivX PAL vai NTSC (vai joku siltä väliltä)? Itse olen huomannut, että frame rate muunnoksia ei kannata tehdä, tästä aiheutuu kuvan huononemista ja tökkimistä. Tietysti jos ei laitteet tue molempia formaatteja niin silloinhan on joskus pakko.
    Kumpikaan ehottamistasi syistä tuskin on oikea. Kerro DivX:n tiedot, niin voin ehkä auttaa enemmän.

Viimeksi muokattu: 08.11.2002
  4. NeFer

NeFer Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos DivX on 23.976fps niin silloin tuo töksähtely mielestäni johtuu tuosta frame rate muutoksesta.

Olen muutaman kerran tehnyt VCDn käyttäen tapaa(TMPGenc-->VCD+tekstit) ja jos DivX 25.000fps ei mitään ongelmaa mutta jos tuo 23.976fps niin silloin kyllä kuva hieman tökkii ja lopussa saattaa ääni karata synkasta.

Jaa tämä sivu