Kuva pysähtelee ym.

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Ezzet 05.12.2005.

  1. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    866
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Minulla on Humax CX-1201C digiboxi, joka ainakin myyjien mielestä pitäisi olla ihan hyvä laite. Joka tapauksessa tv-kuva pysähtelee ja tekstitys jää välillä tulematta. Boxin asetuksista käy ilmi, että signaalin laatu on lähes 100% ja voimakkuus n. 47%. Päivitys näyttää olevan vuodelta 2004 ja uutta ei ainakaan kaapelia pitkin ole tullut.
    En oikein tältä palstalta löytänyt vastausta tuohon, joten toivoisin jonkinlaista "valaistusta" tällaiseen ongelmaan.
    Taloon tulevasta kaapelista vastaa paikallinen puhelinyhtiö, joka ei ota vastuuta ongelmista. Väittää, että ongelmat ovat YLEn aikaansaannoksia.
     
  2.  
  3. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kuinka pitkä johto sinulla on seinäpistokkeen ja boksin välillä? Itselläni on samanlainen boksi ja laatu on koko ajan 100% ja voimakkuus 65% eikä pätkimistä ole ollut. YLE:llä oli sellaisia ongelmia että kuva pätki, mutta kyseinen vika on korjattu monta kuukautta sitten. Mikä ohjelmiston versio sinulla on? Minulla on 1.03.03 ja hyvin on toiminut.
     
  4. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    866
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tuo antennijohto on lyhin, jonka löysin eli 1m:n mittainen. Antennipistoke uusittiin ja asentaja tarkisti signaalin voimakkuuden todeten, että se riittää hyvinkin digitaaliseen vastaanottoon. Tuon ohjelmaversion kerron huomenna, kun pääsen laitteen ääreen tarkistamaan sen.
    Joka tapauksessa siihen ei ole tullut mitään muita päivityksiä, kuin kanavapäivitykset muutaman kuukauden aikana. Eivätkö nuo ohjelmistoversiotkin päivity antennin kautta vai pitääkö laite viedä liikkeeseen sen vuoksi?
     
  5. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nuo päivitykset ovat aina tietyn aikaa lähetyksen kautta jaossa, mutta jos siinä ajassa et ole päivittänyt niin sitten pitää liikkeessä päivittää tai odottaa seuraavaa versiota. Tuossa boksissa ei nimittäin ole sarjaporttia tai usb-liitintä eli sitä ei kotikonstein voi päivittää.
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2005
  6. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    866
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Näköjään päivitykset ovat sitten kaiketi menneet ohi, koska ei tuo ohjelmistopäivitys ole mielestäni muuttunut tänä aikana, kun se minulla on ollut. Tarkistan sen kuitenkin vielä.
    Eli nuo päivitykset tulevat sitten ilman sen kummempaa tietoa tarkemmasta ajasta vai pitääkö soittaa Digitalle asiasta? Olen sammuttanut boxin ainakin yöksi usein mutta ilmeisesti sen kannattaa olla päällä jatkuvasti.
     
  7. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    866
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Eli ohjelmaversio on kyllä tuo sama, kuin sinun laitteessasi oleva 1.03.03!
    Vika voi ilmeisesti olla missä vain - boxissa, rivitalomme antenniverkossa tai verkosta vastaavan puhelinyhtiön yhteyksissä?
     
  8. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ota boksi ja vieraile jonkun kaverin luona jolla on myös kaapeli-tv niin sillähän se selviää, että onko vika boksissa vai piuhoissa.
     
  9. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    866
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Täytyypä tehdä noin! Kiitokset avusta ja neuvoista!
     
  10. Matkaaja

    Matkaaja Member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on myös samanlaisia ongelmia Humax CX-FOX - mallin kanssa. Muut kanavat, jopa Canal+ näkyy ongelmitta, mutta YLEn kanavat ovat alkaneet jostain syystä oireilla täällä Jyväskylän seudulla. Kuva ja ääni pätkivät häiritsevästi ja välillä boksi herjaa, että "Kanava on salattu tai se ei ole saatavilla". Voisikohan kyseessä olla joku paikallinen lähetyshäiriö, kun tähän asti ainakin on näkynyt ihan mainiosti.

    Toinen asia joka arveluttaa, on että kun laittaa TV-Scartin asetuksiksi RGB, näkyy joittenkin ohjelmien aikana ruudun yläosassa aivan selvä punainen raita ja muutenkin värit tuntuvat olevan hieman pielessä. Taustalla näkyy myös jonkun toisen kanavan tekstityksiä.

    Voisiko näihin ongelmiin löytyä jotain ratkaisua?
     
  11. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuosta RGB-ongelmasta sen verran, että onhan sinulla varmasti scart-johto kunnossa ja tarpeeksi häiriöeristetty. Toinen syy voi olla että itse tv:n RGB asetukst ovat pielessä.
     
  12. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    866
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Sama vika myös minun boxissa! Nyt hetkeen ei tuota ongelmaa ole ollut mutta noudatan cpenter86:n neuvoa ja vien boxin "hoitoon" hetkeksi entiselle naapurille, joka asuu samalla alueella. Katsotaan nyt selviääkö mitään.
    Jostain syystä kuitenkin mietityttää, kun nuo ongelmat ovat pääsääntöisesti YLE1:llä.
     

Jaa tämä sivu